szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A japánok szedánja az első sorozatgyártású autó, amely megkapta a 3-as szintű önvezető besorolást.

Az autógyártók egyik legfontosabb fejlesztési iránya jó ideje az önvezetés. A jelenlegi rendszerek, mint a Tesláé, bizonyos körülmények között hatékonyan önvezetnek, de hivatalosan még mindig csak 2-es szintű önvezetetés besorolást kaphatnak.

A 3-as szint alapvetően abban különbözik a 2-es szintű önvezetéstől – és ez markáns határvonal –, hogy a kocsi önállóan is hozhat döntéseket. A Honda „Sensing Elite Traffic Jam Pilot” funkciója ezt a lépést ugrotta meg, mert ha a rendszer aktív, a jármű fékezhet, kormányozhat, gyorsíthat magától és egy városi dugóban önállóan követi a forgalom ritmusát. Mindezt úgy, hogy a vezető közben akár tévét is nézhet – közölte a Honda, hozzátéve, hogy az autót a japán hatóságok hivatalosan elfogadták harmadik szintű autonóm járműnek.

A városi dugókon túl a Honda rendszere inkább úgy funkcionál, mint egy nagyon fejlett vezetéssegítő rendszer: tartja az előttünk haladók sebességét és amennyiben az azok lassabban mennek, mint szeretnénk, az autó segít az előzésben. Ellenőrzi a biztonságos távokat, majd az indexkarral a vezető elindíthatja az előzést.

Ha a rendszer azt kéri a sofőrtől, hogy figyeljen, ám a vezető nem tesz eleget kérésnek, akkor egy úgynevezett vészhelyzeti rendszer bekapcsol és biztonságos módon megállítja az autót az autópálya vészsávjában, ha pedig ilyen sáv nincs, akkor a kocsi lelassít és bekapcsolnak az elakadásjelző villogói. A Honda Sensing rendszere 3D-s nagy felbontású térképek és egy globális műholdas navigációs rendszer adatait használja a járművek irányításához, valamint tucatnyi külső szenzorral érzékeli az autó környezetét.

A rendszert a Honda 10 millió egyedi szimulációban vizsgálta és 1,3 millió valós tesztkilométernek vetették alá mielőtt kiadták. Jelen pillanatban összesen 100 autót helyeznek forgalomba ezzel a technológiával, amelyek ára 101 900 dollár lesz. Ezek a járművek kizárólag Japánban kerülnek forgalomba.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Lewis Hamilton: George halála nem volt hiábavaló

Lewis Hamilton: George halála nem volt hiábavaló

Hamarosan a teljes felsőoktatásban kiépül a pártállami rendszer

Hamarosan a teljes felsőoktatásban kiépül a pártállami rendszer

Magyarországi támogatásból mentik meg a tacsi református templom mennyezetét

Magyarországi támogatásból mentik meg a tacsi református templom mennyezetét