szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Mini Recharged projekt célja, hogy a benzines kisautókat elektromossá tegyék. És akár vissza is csinálják, ha tulaj később meggondolná magát.

1959-ben jelent meg a klasszikus Mini, ami a kis autók egyik kultikus márkája. A jövőben arra is lehetőség van, hogy akár villanyautóként használja tovább valaki idős kedvencét.

Egyre népszerűbb átalakítási forma, amikor egy régi technikájú autót elektromos modellként tartanak életben. Jelen esetben a Mini is kínál hasonlót, a régi motor helyére egy egyszerű és üzembiztos, elektromos, 90 kW-s teljesítményű egység kerül, amely körülbelül 9 másodperc alatt gyorsítja fel a klasszikus Minit álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A működéséhez szükséges energiát egy nagyfeszültségű akkumulátor tárolja, amely akár 6,6 kW teljesítménnyel is tölthető és egy feltöltéssel mintegy 160 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot kínál. A klasszikus Mini műszerfalát sem nagyon alakítják át, a műszer az elektromos hajtáslánc hatótávját ugyanúgy mutatja.

Mini
Mini
Mini

A hivatalos, Angliában végzett Mini-átalakítás ráadásul kiutat is kínál, ha kocsit később valaki vissza akarja alakíttatni az eredeti hajtásláncára. A mérnökök minden esetben pontosan megjelölik az eredeti erőforrást, ha tulaj meggondolná magát.

Mini
Mini

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Demeter Péter Autó

Minimalista facelift – menetpróbán a megújult Mini Cooper család

Húsz éve már, hogy a Mini márka újjászületett a BMW csoport keretein belül. A legismertebb modelljük harmadik generációja idén ismét megújult, amelyet még inkább letisztult irányába fejlesztettek tovább. Kipróbáltuk a három- és ötajtós és kabrió Coopereket.