Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7334464a-bd8c-4ce0-8499-231fdec2a4af","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Önkénteseket keresnek, akik sétálnának egy nagyot, és közben keresnék az ürgelyukakat.","shortLead":"Önkénteseket keresnek, akik sétálnának egy nagyot, és közben keresnék az ürgelyukakat.","id":"20250410_urge-osszeiras-szamlalas-urgelyuk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7334464a-bd8c-4ce0-8499-231fdec2a4af.jpg","index":0,"item":"f6893fbc-bb01-4c57-acfe-2e0b5522ccef","keywords":null,"link":"/zhvg/20250410_urge-osszeiras-szamlalas-urgelyuk","timestamp":"2025. április. 10. 14:09","title":"Idén is összeírják az ürgéket, lehet jelentkezni a számlálásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90c7db3e-8ca1-4c26-9635-bcfd8ca0f295","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Ám ebben még nem merülnek ki az uniós ellenintézkedések.","shortLead":"Ám ebben még nem merülnek ki az uniós ellenintézkedések.","id":"20250409_eu-viszontvam-szavazas-magyar-ellenszavazat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90c7db3e-8ca1-4c26-9635-bcfd8ca0f295.jpg","index":0,"item":"1376f64f-ea47-42ef-8a9f-f08130c163ad","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250409_eu-viszontvam-szavazas-magyar-ellenszavazat-ebx","timestamp":"2025. április. 09. 16:15","title":"Magyarország kivételével minden EU-tag megszavazta az amerikai árukra kivetett viszontvámot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"972e3cae-3738-480a-a6e8-865433b88a30","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Kingston Egyetem kutatója, Dipa Kamdar egy alapos cikkben szedte össze, melyek azok a leggyakoribb dolgok, amelyek károsíthatják a vesék egészségét. Ebből az is kiderül: némi odafigyelés is elég, hogy egészségesebben éljen az ember.","shortLead":"A Kingston Egyetem kutatója, Dipa Kamdar egy alapos cikkben szedte össze, melyek azok a leggyakoribb dolgok, amelyek...","id":"20250410_vesebetegseg-veseelegtelenseg-okai-egeszseg-elhizas-alkohol-dohanyzas-tulsuly-alvas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/972e3cae-3738-480a-a6e8-865433b88a30.jpg","index":0,"item":"aef2350f-a819-445d-9611-04d91741d4c5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250410_vesebetegseg-veseelegtelenseg-okai-egeszseg-elhizas-alkohol-dohanyzas-tulsuly-alvas","timestamp":"2025. április. 10. 18:03","title":"7 dolog, ami tönkreteheti a veséjét – de ha figyel rájuk, egészségesebb lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21444142-7a38-4ad1-bfd1-df9113d9be41","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ez persze nem jelenti, hogy a banki díjak nem fognak emelkedni, a pénzintézet mindössze azt vállalta, hogy nem az inflációnak megfelelő mértékben fogja emelni ezeket.","shortLead":"Ez persze nem jelenti, hogy a banki díjak nem fognak emelkedni, a pénzintézet mindössze azt vállalta, hogy nem...","id":"20250409_erste-dijak-emeles-onkentes-korlatozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21444142-7a38-4ad1-bfd1-df9113d9be41.jpg","index":0,"item":"fd86b9a0-b6da-4748-8bf0-f874f3aee1d2","keywords":null,"link":"/kkv/20250409_erste-dijak-emeles-onkentes-korlatozas","timestamp":"2025. április. 09. 12:28","title":"Miután Nagy Márton belengette az ársapkát, az Erste, a Raiffeisen és az UniCredit is önkéntes díjemelési korlátozást jelentett be","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e23b05a-1ca9-4aac-93a8-c237c1322955","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Veszteséges volt 2024-ben Magyarországon a Spar, miközben a forgalma még nőtt is. A cég most havonta 1,5 milliárd forintot bukik az árréssapka miatt, és már készülnek a tervek az esetre, ha a kormány a tavasz vége után is megtartaná az árrés szigorúbb szabályait.","shortLead":"Veszteséges volt 2024-ben Magyarországon a Spar, miközben a forgalma még nőtt is. A cég most havonta 1,5 milliárd...","id":"20250410_spar-arres-bolt-kereskedelem-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e23b05a-1ca9-4aac-93a8-c237c1322955.jpg","index":0,"item":"23a4d0fc-8345-469a-bbf1-ed9fa4037505","keywords":null,"link":"/kkv/20250410_spar-arres-bolt-kereskedelem-ebx","timestamp":"2025. április. 10. 11:07","title":"Május 31-e után jön a Sparnál a B terv, ha addig nem vezeti ki a kormány az árréssapkát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94990c61-8b62-4af9-892d-ee4d35c8614b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"24 fok is lehet.","shortLead":"24 fok is lehet.","id":"20250410_tavasz-hetvege-idojaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94990c61-8b62-4af9-892d-ee4d35c8614b.jpg","index":0,"item":"cbe31348-7d3c-4fd9-97d1-84d991d517b6","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_tavasz-hetvege-idojaras","timestamp":"2025. április. 10. 16:46","title":"Hétvégén visszatér a tavasz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2678947b-c624-4292-b539-3cb0bfdd6b8d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az ítélet szerint James Toback forgatókönyvíró-rendező rengeteg nő ellen követett el négy évtizeden át szexuális erőszakot. ","shortLead":"Az ítélet szerint James Toback forgatókönyvíró-rendező rengeteg nő ellen követett el négy évtizeden át szexuális...","id":"20250410_40-no-vadolta-meg-szexualis-zaklatassal-17-milliard-dollart-kell-fizetnie-az-Oscar-ra-jelolt-filmesnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2678947b-c624-4292-b539-3cb0bfdd6b8d.jpg","index":0,"item":"babdd25e-046d-431f-ba17-80d133d606a6","keywords":null,"link":"/elet/20250410_40-no-vadolta-meg-szexualis-zaklatassal-17-milliard-dollart-kell-fizetnie-az-Oscar-ra-jelolt-filmesnek","timestamp":"2025. április. 10. 10:55","title":"40 nő vádolta meg szexuális zaklatással, 1,7 milliárd dollárt kell fizetnie az Oscar-díjra jelölt filmesnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2336033c-f19c-40d4-9f82-b92deb055cd6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az olasz gyártó megfontolja, hogy egyes modelljeiben újra meghonosítsa a nyitott kulisszás manuális váltót.","shortLead":"Az olasz gyártó megfontolja, hogy egyes modelljeiben újra meghonosítsa a nyitott kulisszás manuális váltót.","id":"20250410_visszaterhet-a-kezi-valtas-elvezete-a-ferrarikba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2336033c-f19c-40d4-9f82-b92deb055cd6.jpg","index":0,"item":"e228e974-f2ac-444a-afd4-4462db6ab42e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250410_visszaterhet-a-kezi-valtas-elvezete-a-ferrarikba","timestamp":"2025. április. 10. 06:41","title":"Visszatérhet a kézi váltás élvezete a Ferrarikba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A már eddig is izgalmas vonalvezetéshez nem igazán kellett hozzányúlni, az utastér viszont szerencsére hatalmasat fejlődött. Meghajtottuk a brit márka hátsó-kerékhajtású felfrissített nagy szedánját.
Ha valaki a mai trendektől eltérően nem valamilyen emelt hasmagasságú szabadidő-autó vásárlásában gondolkodik, és elsősorban a prémium kategóriás méretes szedánok szimpatikusak neki, akkor alapvetően három német modell szokott számításba jönni. Az Audi A6, az 5-ös BMW és persze a Mercedes E-osztály.
A német szentháromság egyik delikvensével sem lehet igazán mellé lőni, azonban akadhatnak olyanok, akik valami másra, kicsit egzotikusabb vagy egyedibb vonalvezetésű alternatívára vágynak. Például egy Lexus ES-re, egy Volvo S90-re vagy egy Jaguar XF-re. Mi most ez utóbbi legfrissebb kivitelét fogjuk vallatóra.
1,45 méteres magasságával hódít a SUV-okkal nem igazán szimpatizálók körében
László Ferenc
Voltak ráncok?
A második generációs XF 2015-ben látta meg a napvilágot, és a legendás tervező, Ian Callum által megalkotott formaterv olyan látványosra sikeredett, hogy még több mint fél évtized elteltével sem igazán látszódnak rajta az öregedés jelei.
Éppen ezért a Jaguarnál azt a vitathatatlanul korrekt döntést hozták meg, hogy a külsőt csak nagyon óvatosan modernizálják. A leginkább látványos változást a dupla J menetfényes fényszórók jelentik, ezenkívül pedig említést érdemel többek közt a szélesebbre vett hűtőrács és a nagyobb légbeömlőket kapott lökhárító.
4,96 méteres hossz, 2,96 méteres tengelytáv
László Ferenc
Kicsit variáltak a hátsó lámpákon és új 19, illetve 20 colos könnyűfém-felnik tűntek fel a kínálatban, és ezzel lényegében végére is értünk a külsőt érintő változásoknak. A 4 centiméter híján 5 méter hosszú klasszikus szedánforma változatlan maradt,
egyszerűen nem találunk olyan felületet, melyen ne esne jól egy kicsit legeltetni a szemünket.
Az egyedi hűtőrács, az izmosan domborodó gépháztető, az első kerekek mögötti oldalsó díszítőelemek, a finoman emelkedő övvonal, a hátsó lámpákat összekötő krómcsík és a diffúzorszerű alsó kiképzés mind-mind hordoznak magukban abból a sportosan elegáns luxus hangulatból, amely a Jaguart az 1935-ös alapítása óta meghatározza. És amelybe szerencsére a 2008-ban történt Tata-féle felvásárlás sem rondított bele.
Jól áll neki a Bluefire fényezés
László Ferenc
Luxus kimaxolva
Míg a külsőhöz nem igazán kellett hozzányúlni a facelift során, addig az utastér szinte ordított azért, hogy modernizálják és javítsanak a minőségén. Elég akár egyetlen fotó ahhoz, hogy vázoljuk az elvégzett munka kvalitását:
Talán a bőr illata is átjön
László Ferenc
Az XF utastere hatalmasa lépett előre, legyen szó akár a technikáról, akár a minőségről. Amerre nyúlunk és nézünk, mindenhol gyönyörűen kialakított, minőségi anyagokból megformált felületekkel találkozhatunk, és a tesztautónak kiválóan áll a világos bőrbelső.
A kellemes fogású, fűtött kormány mögött egy 12,3 colos digitális műszeregység figyel, a középső érintőképernyő pedig 11,4 colos képátlón várja az ujjaink érkezését. Utóbbi enyhén tabletes hangulatot kelthet az emberben, de valahogy sikerült mégis szemrevaló módon integrálni a műszerfalba, bár megjegyzendő, hogy szívünk szerint mi egy kicsit magasabbra helyeztük volna.
Elektromosan állítható, de masszírozás nélküli ülések
László Ferenc
Természetesen adott az Apple CarPlay- és Android Auto-támogatás, az érintőképernyő alatti kijelzős tekerőgombok benyomásával és kihúzásával pedig egyedi módon érhetők el a klíma különböző funkciói. Teljesen új a vastag bőrbevonatot kapott váltókar, melytől jobbra található az üzemmódváltó szintbe süllyeszthető tekerőgombja.
Az index hangját leginkább a finom svájci órákéhoz lehet hasonlítani, a 16+1 hangszórós Meridian hi-fi pedig a gyakorlatban sokkal jobban szól, mint amit a 650 W-os specifikációból sejtenénk. Az ülések kényelmesek, a helykínálatra nem lehet panasz, azonban
a vaskos és magas kardánalagút miatt hátul középen csak a gyermekek mosolya őszinte.
A 459 literes csomagtartó átlagos méretű és a 40/20/40 osztatú hátsó üléstámlák ledöntésével egyszerűen bővíthető. Furcsa, hogy az AdBlue betöltőnyílása a csomagtér belsejében található, és akinek esetleg szűkös lenne a hátsó fertály, annak érdemes egy pillantást vetnie a praktikusabb kialakítású Sportbrake, vagyis kombi változatra.
Jag
László Ferenc
Az indítógomb pulzálva várja az ujjunkat
László Ferenc
Hajtóerő
Bye-bye 3 liter! Viszlát 6 henger! Búcsúzunk tőled kedves kompresszor! A ráncfelvarrás után sajnos már csak és kizárólag 2 literes 4 hengeres turbómotorok maradtak a kínálatban, és a korábbi 340-380 helyett be kell érnünk maximum 300 lóerővel.
A tesztautónkban lévő dízel egység 204 lóereje sok mindenre elég és a már 1750-es fordulatszámtól lehívható 430 Nm-es csúcsnyomaték miatt az előzések biztonságosan, gyorsan letudhatók. Az új lágyhibrid technika miatt az automatikus start/stop rendszer kicsit finomabb működésűvé vált, azonban a 4 hengeres dízelmotor valahogy egy kicsit méltatlan egy ilyen elegáns brit luxusszedánhoz.
Nem ez a legélesebb kés a fiókban
László Ferenc
Az 1,8 tonnás kasztni 7,6 másodperc alatt lő ki 0-ról 100-ra és a gyorsulásnak 235 km/h-nál szakad vége. A kormányzást, a futóművet és a hátsókerék-hajtást sikerült olyan kiválóra belőni, hogy szívesen kipróbálnánk ezt a konfigurációt a 300 lóerős benzines csúcsmodellben is. Az XF-et ugyanis remek érzés vezetni, ez bizony nem egy magas tömegközéppontú, bizonytalan tánctudású, teljesen szintetikus érzetű SUV.
Sport módban leginkább a kormányérzet változik meg, a motoron és a felfüggesztésen keveset módosít ez a haladósabb beállítás, illetve az egyes részegységek viselkedése külön-külön is állítható. A tömegeloszlás közel áll az ideális 50-50 százalékhoz és nyomatékvektor-szabályozást is kapunk.
A piros nyergekkel ékesített elöl-hátul 325-325 milliméteres féktárcsák korrekt fékerőt biztosítanak, de huzamosabb terhelés esetén hajlamosak a fáradásra.
A nyolcfokozatú automata váltó alapáras tétel, felár ellenében pedig összkerék-hajtás is rendelhető. A 4,9-5,6 literes WLTP fogyasztási értéket nem meglepő módon lehetetlen hozni a gyakorlatban, mindenesetre az általunk feljegyzett 7,2 liter sem mondható rossznak. Mindez a 66 literes üzemanyagtartállyal kombinálva 900 kilométer körüli hatótávval kecsegtet.
–: a dízelmotor nem túl finom járású, csak 4 hengeres motorok rendelhetők.
A Jaguar XF napjaink egyik leginkább szemrevaló középkategóriás luxusszedánja, melyből kívül-belül árad a hamisítatlan brit hangulat. A ráncfelvarrás csak minimálisan értintette a külsőt, a belsőt viszont szerencsére teljesen átdolgozták, azért viszont fáj a szívünk, hogy az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt az igazán izgalmas motorok kihullottak a kínálatból.
Cikkünk írásakor a típus magyarországi alapára 17,1 millió forint, a jól felszerelt 204 lovas dízel tesztautó árcéduláján pedig 24,1 millió forintos összeg olvasható.
A 163 lovas Audi A6 35 TDI 16,9 millió forinttól indul, a 150 lóerős BMW 518d alapára 17,8 millió forint, a 160 lovas Mercedes E 200 d minimium 19,2 millió forint kifizetését követően vezethető haza. A 218 lóerős hibrid Lexus ES300h 16,6 millió forinton nyit, a 197 lovas Volvo S90 B4 pedig legalább 17,5 millió forint ellenében állítható be a garázsba.