szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A növekedés kiugró mértéke leginkább az extrém rossz euró/forint árfolyamnak köszönhető.

Tavaly az Európai Unióban átlagosan 3,5 százalékkal drágultak az új személyautók, miközben Magyarországon 9,2 százalékkal nőttek az árak az Eurostat adatai szerint – írja a Napi.hu. Ezzel Magyarország nem csupán csúcstartó, de jócskán lekörözi a második helyen álló Németországot, ahol csak 4,6 százalékos volt az újautó-piac inflációja. Nem volt sokkal jobb a helyzet 2020-ban sem, akkor a magyar piac 8,8 százalékkal drágult, szemben az uniós 1,7 százalékkal.

„A szokatlanul magas számok mögött a forint gyengülése áll, más oka lényegében nincs” – mondta a Napi.hu kérdésére Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke. Míg 2017-ben például 300 forint körül volt egy euró, addig mára 370 forint is előfordul.

napi.hu

Az autók ára persze nemcsak Magyarországon, de más európai országokban is meghaladta az átlagos inflációt, hiszen már régóta ellátási problémákkal küszködik az ágazat. Ez visszavezethető a félvezető-hiányra is, de a logisztika is megsínylette a Covid-válság hatásait. Így ma nemcsak sokat kell fizetni egy új autóért, de sokat is kell várni rá (és sokat ront a helyzeten, ha egy konténerhajó ki is gyullad az óceán közepén).

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Tíz autó, amit nagyon várunk 2022-ben

Nem is kérdés, hogy az idei év is az elektromos autókról fog szólni. A modellkínálatuk nagyon gyorsan gyarapodik, miközben a benzines újdonságok lassan exkluzív autókra szorítkozó szerepkörbe kényszerülnek. Lássuk, mire számíthatunk az előttünk álló egy évben.