szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A praktikus bajor családi autót egy kereken 400 lóerős 5 literes szívó V8-as motor hajtja.

A BMW 1995 végén leplezte le az 5-ös sorozat negyedik generációját, az egészen 2004-ig gyártott E39-es szériát, melynek csúcsmodellje könnyen kikövetkeztethető módon a kiváló M5-ös volt. Utóbbiból 1998 és 2003 között 20 482 darab hagyta el a gyártósort.

Bár akadtak olyan M5-ös szériák, melyekből kombi is készült, az E39-es nem ilyen, leszámítva az egyetlen elkészült prototípust. Most azonban feltűnt a színen egy E39-es BMW M5 Touring, mely éppen új gazdára vár.

Classicdriver

A kocsi alapját egy 1999-es évjáratú 540i Touring adta, melyből aztán szakértő kezek M5 Touringot faragtak.

Classicdriver

A 4,4 literes V8-as szívómotor (M62) helyére egy 5 literes, de szintén szívó V8-as egység (S62) került, így a teljesítmény 286-ról kereken 400 lóerőre nőtt, a csúcsnyomaték pedig a korábbi 440 helyett immár 500 Nm.

Classicdriver
Classicdriver

A 0-100-as sprint szintideje közel 1 másodperccel csökkent, a hatfokozatú kéziváltós kombi M5-össel mintegy 5,4 másodperc alatt lehet felgyorsulni állóhelyzetből 100-as tempóra. Az elektronikusan korlátozott végsebesség 250 km/h.

Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver

Ez ezüstmetál fényezésű, vörös bőrbelsős különleges BMW-t 206 ezer kilométeres futásteljesítménnyel és 79 990 dolláros (27,2 millió forint) áron kínálják eladásra az Egyesült Államokban.

Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!