Magyarországon a legújabb zöld rendszámos Mercedes S-osztály

Megérkezett az S580 e szerényebb teljesítményű és egyben olcsóbb kistestvére, az S450 e.

  • hvg.hu hvg.hu
Magyarországon a legújabb zöld rendszámos Mercedes S-osztály

Tavaly tavasszal volt szerencsénk alaposan letesztelni a teljesen megújult Mercedes S-osztályt, konkrétan egy S500 4Matic Lang példányt. Ebben egy 22 villanylóerővel kiegészített 435 lóerős lágyhibrid 3 literes 6 hengeres benzinmotoros hajtás található, ami 4,9 másodperces 0-100-as gyorsulást tett lehetővé, 250 km/h-ra korlátozott végsebesség mellett.

Tavaly nyáron aztán feltűnt a színen az új S-osztály első zöld rendszámos változata, az S580 e, mely 510 lóerős plugin hibridért Magyarországon minimum 46,8 millió forintot kell fizetnünk. Vagyis mintegy 800 ezer forinttal többet, mint az S500-ért.

Novemberben aztán kijött a típus összkerékhajtású változata, az S580 e 4Matic, melynek hazai alapára 48,2 millió forint, és most itt a szerényebb teljesítményű szintén plugin hibrid S450 e.

Mercedes

A 45,9 millió forintos alapárú, normál és nyújtott tengelytávú kivitelben készülő újdonságban a már jól ismert 3 literes 6 hengeres benzinmotor 299 lóerőt és 450 Nm-t ad le, ami mellé 150 lóerővel és 440 Nm-rel száll be a villanymotor.

Mindez 5,9 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé, a végsebességet elektronika korlátozza 250 km/h-ra.

Mercedes

A kizárólag hátsókerék-hajtással készülő 408 lóerős és 2,4 tonnás S450 e 28 kWh kapacitású akkumulátora egy töltéssel mintegy 100 kilométeres e-hatótávot biztosít, a telep maximum 60 kW-tal tölthető.

A csomagtér mérete a hibrid technika miatt 550 helyett 350 liter.

Mercedes

Viszonyításképp, az S580 e-ben lévő 3 literes 6 hengeres benzines egység 367 lóerőt és 500 Nm-t ad le, ami mellé 150 lóerővel és 480 Nm-rel száll be az elektromos hajtás.

Mercedes

Az 510 lóerős, illetve 750 Nm produkcióra képes csúcs plugin hibrid az összkerék-hajtásnak köszönhetően 5,2 helyett 4,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, elektronikusan korlátozott végsebessége 250 km/h.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Kőszeg Ferenc a HVG-nek: „Úgy éreztem, hogy ha botra támaszkodva és hajlott háttal is, de ott a helyem a menetben”

Kőszeg Ferenc a HVG-nek: „Úgy éreztem, hogy ha botra támaszkodva és hajlott háttal is, de ott a helyem a menetben”

Nem elsőprideozó, szinte minden eddigi felvonuláson is ott volt Kőszeg Ferenc, ám a legendás ellenzéki a HVG-nek azt mondta, most „több százezren voltunk, akik azt üzentük a NER-nek, hogy a társadalomnak elege van az uszításból, a fenyegetésből, a hatalmi arroganciából”. Kőszeg Ferencet a jövő évi választásokról és a Fidesz trükkjeiről is kérdeztük.