Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Nem árt néha ellenőrizni, milyen állapotban vannak az autónk abroncsai. A helyzet felmérésben sokat segítenek a gumikon lévő jelölések – ha ismerjük őket.
A gumiabroncsok állapota létfontosságú a biztonságos autózás szempontjából, hiszen ezek jelentik az egyetlen érintkezési pontot az aszfalttal. Nem számít, milyen jól van beállítva a futómű, ha a gumiabroncsok kopottak, nem fog úgy viselkedi az autó az úton, ahogy szeretnénk. Könnyebben megcsúszik, a féktávok hosszabbak lesznek és az elektronikus rendszerek sem biztos, hogy megmentenek majd egy kiélezett helyzetben.
Minden gumiabroncs oldalán jó néhány betű és szám látható, de a hornyok közötti talprészen is vannak nagyon fontos jelek, amelyek a kopást mutatják.
Az egyik leginkább elterjedt jelölés egy háromszög, amelynek volnalában kis négyzeteket lehet látni a gumiabroncs barázdáiban. Ugyanezt jelölheti más is, például a TWI (Tread Wear Indicator) felirat, vagy, ahogy a képen látni, egy csepp alakú ábra.
Ha a gumiabroncs futófelületének magassága feljebb van, mint ezek a jelölők, akkor a mintázatmélység elegendő. Ha a jelzések egy vonalba kerültek a futófelület többi részével, akkor le kell cserélni az abroncsokat, mivel elérték az abszolút határértéket, ami 1,6 milliméter lehet nyári gumiknál.
Az abroncsok futófelületének ellenőrzése nem nagy feladat, egy rövid videó alapján menni fog bárkinek:
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.