szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 70-es évek elején egy ilyen 80 lóerős Fiat igen menőnek számított, és 2023-ban is egyre többen utána fordulnak.

A Fiat 1966-ban mutatta be vadonatúj 124-es modelljét, melyet rögtön meg is választottak az Év Autójának és amely egészen 1974-ig maradt gyártásban. Mifelénk az orosz licencmodell, az általánosságban véve sokkal gyengébb kivitelű Zsiguli volt elterjedt, a VAZ-2101-ből 1970 és 1988 között 4,8 millió példány készült.

Mostanság egyre ritkábbak a hazai utakon a régi Ladák, a 124-es Fiatok pedig még nagyobb különlegességnek számítanak. Nemrégiben azonban feltűnt a színen egy éppen új gazdára váró Fiat 124, melynek érdekessége, hogy keveset futott, illetve, hogy az átlagnál erősebb motorral bír.

Gassmann
Gassmann

Míg a normál 124-esekbe 60-75 lóerős 1,2-1,4 literes motor került, addig a mellékelt fotókon is látható 1400 Special T érdekességét a 80 lóerős teljesítményű és 112 Nm nyomatékú 1,4 literes Twin cam erőforrás adja. Viszonyításképp, a korabeli Zsigulik 1,2-1,3 literes motorja 60-67 lóerőt tudott.

Gassmann
Gassmann

Az 1970-es ráncfelvarrást követően készült kocsi 1971 novemberében került forgalomba, és azóta kevesebb, mint 52 ezer kilométert tettek meg vele.

Gassmann
Gassmann
Gassmann

A sötétkék fényezésű, piros bőrbelsős és 165 km/h végsebességű olasz veterán jelenleg Németországban állomásozik és 15 900 eurót (6,4 millió forint) kérnek érte.

Gassmann

A gyártás utolsó két évében 1600 Special T kivitel is létezett a típusból, melynek 1,6 literes motorja 95 lóerős teljesítményű és 125 Nm nyomatékú, váltója pedig négy helyett már öt fokozatú. A típus utódja az 1974 és 1984 között gyártott Fiat 131 lett.

Gassmann

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!