szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Aki nem tartja be a szabályt, százeurós bírsággal számolhat.

Február 1-jétől nem hajthatnak be München belső részébe az Euro 4-es vagy annál rosszabb kibocsátási normának megfelelő dízelüzemű járművek. Ősszel tovább szigorodnak a behajtási feltételek, október 1-jétől már az Euro 5-ös dízelautókat is kitiltják majd a belső kerületekből.

Az új szabályt megsértők 100 eurós, vagyis nagyjából 39 ezer forintos bírságra számíthatnak.

A behajtási tiltás nem vonatkozik többek között a szállítójárművekre, a helyi lakosokra és a mozgáskorlátozottakra, valamint az oldtimer minősítésű kocsikra. Azokat sem büntetik, akik a Großmarkthalléhoz, az Ostbahnhofhoz vagy az Olympiastadion felé hajtanak régi dízel autójukkal.

Az elavult dízelüzemű kocsival Münchenbe utazni kívánóknak az úgynevezett Umweltzone határán kívüli P+R parkolók és a tömegközlekedés használatát javasolják.

Az Euro 4 kibocsátási norma 2005 januárjában, az Euro 5 pedig 2009 szeptemberében lépett érvénybe. A modernebb Euro 6-os dízelekre nem vonatkozik behajtási tilalom.

Az érintett terület határán táblák hívják fel a figyelmet a behajtási tilalomra
ADAC

A tavaly Magyarországon értékesített új személyautóknak csak nagyjából 11 százaléka volt dízelmotorral szerelt, ami jelentős csökkenést jelent a 2019-ben regisztrált 18 százalékhoz képest.

Miközben sok gyártó a közelmúltban már teljesen felhagyott a dízelek fejlesztésével és gyártásával, egyes vállalatok továbbra is kiszolgálják az alacsony fogyasztású és nyomatékos gázolajos turbómotorra vágyó vásárlókat. Ilyenek például a német prémium gyártók, illetve a japán Mazda, amely vadonatúj, szupermodern 3,3 literes 6 hengeres dízelmotort fejlesztett a CX-60-as divatterepjáróba.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!