szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A cég pénzügyi igazgatója szerint az európai mérnökök hatékonysága 25-30 százalékkal marad el az elvárhatótól.

A Ford autóipari konszern globális költségcsökkentési programja keretében kilenc alkalmazottból egyet el kíván bocsátani európai érdekeltségeinél, elsősorban a termékfejlesztési és adminisztratív munkakörökből – jelentette be az amerikai anyavállalat.

John Lawler pénzügyi igazgató már február elején közölte, hogy 5 milliárd dolláros költségnövekedésre kell számítani az idén, ezért a cég "nagyon agresszív" költségcsökkentést hajt majd végre a gyártási területeken és a beszállítói láncban. A pénzügyi igazgató jelezte egyúttal azt is, hogy az európai mérnökök hatékonysága 25-30 százalékkal marad el az elvárhatótól.

Martin Sander, a Ford Germany elektromos személyautó üzletágának igazgatója a keddi bejelentéshez kapcsolódó telefonos sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Ford 3400 mérnököt kíván megtartani a régióban, akiknek a feladata az amerikai központ által kifejlesztett technológia európai piaci igényekhez való adaptálása lesz.

A 3800 alkalmazottat érintő európai létszámcsökkentésből 2300 munkahely megszűnése jut a kölni és aacheni üzemekre Németországban, 1300 az Egyesült Királyságban és 200 Európa többi régiójában. Az autógyár közleménye hangsúlyozza, hogy az elbocsátásoknál a közös megegyezést részesítik előnyben.

A bejelentés hideg zuhanyként érte az autógyár szakszervezeteit, amelyek a "legrosszabb esetre" is 2500 alkalmazott elbocsátásával számoltak Európában a termékfejlesztési területeken, és további 700 alkalmazottal az ügyviteli területeken. Abban azonban sikerült megállapodniuk a munkáltatóval, hogy Kölnben és Aachenben nem lesz kényszerű elbocsátás 2032-ig.

A Ford 50 milliárd dolláros beruházási tervet állított össze termékpalettájának az elektromosítására, melynek eredményeképpen kínálata kevesebb, de drágább modellekből áll majd össze.

Martin Sander hangsúlyozta, hogy a Ford elektromobilitási fejlesztési terve nem változott, a személyautó modellpalettát 2030-ra tervezi teljes mértékben elektromossá tenni, a teljes európai járműkínálatát pedig 2035-re.

Megvillantották azt az elektromos Fordot, amely már Volkswagen-alapú

Sok minden még nem látszik az újdonságból, de a fényszórója már biztosan teljesen új formájú lesz a mostani kínálathoz képest.

A Ford az idén az év második felében tervezi bemutatni a Volkswagen MEB platformjára épített első teljesen elektromos modelljét Európában, ami a kölni üzemben készül majd. A saját elektromos platformjára épülő modellt pedig feltehetően a spanyolországi Valenciában állítják majd elő – mondta Sander.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!