szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az eladósorba került példány érdekessége az alig több mint 200 kilométeres futásteljesítmény és az egyedi, kivételesen nem vörös fényezés.

A Ferrari 2002-ben dobta piacra a cégalapító keresztneve alapján egyszerűen csak Enzónak elnevezett csúcsmodelljét. A típusból mindössze 400 példány készült és csak a gyártó leghűségesebb partnerei vásárolhattak belőle.

Most viszont a kellő mennyiségű pénz birtokában lényegében bárki lecsaphat erre a szalonállapotú 2003-as példányra:

RM Sotheby's
RM Sotheby's

A Kanadában eladásra kínált kocsi lényegében vadonatúj, eddig mindössze 227 kilométert hagyott maga mögött, és jó eséllyel ez a világ legkevesebbet használt Enzója.

RM Sotheby's
RM Sotheby's

Míg az Enzók több mint 70 százaléka Rosso Corsa fényezést kapott, addig ez az autó egyike a mindössze kilenc Argento Nürburgring 101/C színű példánynak. És jó eséllyel az egyetlen, mely Cuoio utastérrel rendelkezik – a legtöbb Enzót Nero, illetve Rosso bőrbelsővel rendelték meg.

RM Sotheby's
RM Sotheby's

Az egykoron 240 millió forintos alapáron jegyzett Ferrari mozgatásáról egy 6 literes V12-es szívómotor gondoskodik, mely egy hatfokozatú váltón keresztül juttatja 660 lóerős teljesítményét, illetve 657 Nm-es nyomatékát a hátsó kerekekre. A 8200-as maximális fordulatszámú egység literteljesítménye eléri a 110 lóerőt.

RM Sotheby's

A 0-ról 100-ra mintegy 3,3 másodperc alatt felgyorsuló, alig 1 365 kilogramm tömegű sportkocsi végsebessége 350 km/h.

RM Sotheby's

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!