szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Golf nincs is köztük, az már biztosan elektromos lesz a következő generációban.

Az, hogy a legtöbb európai autógyártó már csak elektromos modellekben gondolkozik rövid távon is, nem újdonság. Közéjük tartozik a Volkswagen, amely 2027-ig elképesztő összeget, 180 milliárd eurót fordít elektromos autók fejlesztésére.

A Volkswagen főnöke, Thomas Schäfer a német Automobilwoche című lapnak adott interjúban arról beszélt, hogy cége a végső fázisban van a hagyományos hajtásláncú új modellek termékbevezetéseivel, már nem sok ilyet autót fogunk látni tőlük.

A belső égésű motorral szerelt újdonságok egyike lesz még az új Passat idén, de már ez is csak kombi kivitelben. Mellette érkezik az új Skoda Superb is. Jövőre pedig jön az új generációs Tiguan. Az utolsó nagyágyú, vagyis az utolsó új, belső égésű motorral szerelt modell pedig a T-Roc lesz 2025-ben.

Mindez egyben azt is jelenti, hogy az új, kilencedik generációs Golf már biztosan csak elektromos változatban érkezik. A hagyományos modellnek 2024-ben esedékes egy jelentős frissítése, hogy az évtized hátralévő részében is versenyképes maradjon. „Ha a világ 2026-ra vagy 2027-re teljesen másképp alakul, mint ahogyan azt most várjuk, akkor még jöhet egy új, hagyományos hajtású Golf is. De ebben nem hiszek” – jegyezte meg a konszernfőnök, aki hozzátette, hogy az elektromos Golf így is legkorábban 2028-ban érkezhet.

Thomas Schäfer arról is beszélt, hogy az új, Euro 7-es károsanyag-kibocsátási norma bevezetésével a Polo karrierje valószínűleg véget ér. Az új előírások jelentősen megnövelnék a fejlesztési és gyártási költségeit, ami VW-főnök szerint oda vezetne, hogy annyiba kerül a Polo, mint a tervezett ID.2all elektromos autó. „Már azon kell gondolkodnunk, hogy egyáltalán megéri-e a Polót gyártani"– jegyezte meg Schäfer.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!