Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4768b9da-3032-4c43-9287-c0419cfd3860","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Legnagyobb mértékben az akkumulátorgyártás esett vissza, 24 százalékkal marad el 2024-től, de az autóipar is gyengélkedik. Minden ágazat visszaesést szenvedett el, a megrendelések zuhanása miatt a kilátások se fényesek.","shortLead":"Legnagyobb mértékben az akkumulátorgyártás esett vissza, 24 százalékkal marad el 2024-től, de az autóipar is...","id":"20250411_ksh-ipar-2025-februar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4768b9da-3032-4c43-9287-c0419cfd3860.jpg","index":0,"item":"46e8b606-abb8-4be4-a8a2-60a881a51ea5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_ksh-ipar-2025-februar","timestamp":"2025. április. 11. 08:32","title":"Elfogytak a negatív jelzők a magyar ipar teljesítményére, februárban is óriási volt a csökkenés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01bc8686-ace1-4e4b-b1cf-90eb353a1131","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hírek szerint mindössze félszáz darab készül majd belőle. ","shortLead":"A hírek szerint mindössze félszáz darab készül majd belőle. ","id":"20250411_A-Nurburgringen-bukkant-fel-a-BMW-kulonleges-ujondsaga","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01bc8686-ace1-4e4b-b1cf-90eb353a1131.jpg","index":0,"item":"77f777ab-18a1-40f6-a6b3-6c001307785e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250411_A-Nurburgringen-bukkant-fel-a-BMW-kulonleges-ujondsaga","timestamp":"2025. április. 11. 08:11","title":"A Nürburgringen bukkant fel a BMW különleges újdonsága","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2285d1b-5ec4-41b4-86ec-a0c84356092e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az orosz tiltakozók olyan transzparensekkel vonultak ki, amire azt írták, hogy Lengyelország történelemhamisító és a terrorizmus szponzora.","shortLead":"Az orosz tiltakozók olyan transzparensekkel vonultak ki, amire azt írták, hogy Lengyelország történelemhamisító és...","id":"20250410_orosz-tuntetok-szmolenszk-katasztrofa-lengyel-megemlekezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2285d1b-5ec4-41b4-86ec-a0c84356092e.jpg","index":0,"item":"f89cf402-485e-4ff5-af31-b973918ffa15","keywords":null,"link":"/vilag/20250410_orosz-tuntetok-szmolenszk-katasztrofa-lengyel-megemlekezes","timestamp":"2025. április. 10. 15:12","title":"Orosz tüntetők zavarták meg a szmolenszki katasztrófa évfordulóján tartott lengyel megemlékezést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dbf12ae2-8ca3-4be2-bf01-d1892dbc75fc","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A főváros szeretné megoldani a rakodással kapcsolatos problémákat is, ezért hamarosan indul az üzlettulajok igényeinek felmérése.","shortLead":"A főváros szeretné megoldani a rakodással kapcsolatos problémákat is, ezért hamarosan indul az üzlettulajok igényeinek...","id":"20250411_egyseges-kinezet-nagykorut_bringasztrada-bkk-felujitas-palyazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dbf12ae2-8ca3-4be2-bf01-d1892dbc75fc.jpg","index":0,"item":"e2db3670-0b2d-47f0-b779-e630166c4ac0","keywords":null,"link":"/kkv/20250411_egyseges-kinezet-nagykorut_bringasztrada-bkk-felujitas-palyazat","timestamp":"2025. április. 11. 15:37","title":"Egységes kinézetet kaphatnak a Nagykörút üzletei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4449a187-c1af-4b04-b320-63d31c15f2d7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az viszont nem derül ki, hogy szerintük miben hazudott Hadházy Ákos.","shortLead":"Az viszont nem derül ki, hogy szerintük miben hazudott Hadházy Ákos.","id":"20250410_valasz-kormany-rogan-barbara-luxuscikk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4449a187-c1af-4b04-b320-63d31c15f2d7.jpg","index":0,"item":"a1286543-3ec6-4802-888e-5f2d7e7f13cc","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_valasz-kormany-rogan-barbara-luxuscikk","timestamp":"2025. április. 10. 14:39","title":"Az ellenzéket hazugozó közleménnyel reagált a kormány, amikor azt kérdeztük, hogyan kerültek Rogán Barbarához méregdrága luxuscikkek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6e11e38-fd93-4b24-895e-02c8aa1e9e38","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag","description":"Magyarországon kifejezetten nagy népszerűségnek örvend az állampapír befektetés. Mindez nem meglepő az előző évek bőséges reálhozamai mellett. A Bankmonitor szakértői megvizsgálják, hogy vajon megéri-e egy életen át a biztonságosnak tartott állampapírt megtakarítani?","shortLead":"Magyarországon kifejezetten nagy népszerűségnek örvend az állampapír befektetés. Mindez nem meglepő az előző évek...","id":"20250410_allampapir-nyugdij-megtakaritas-bankmonitor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6e11e38-fd93-4b24-895e-02c8aa1e9e38.jpg","index":0,"item":"c56f3481-acfb-4998-a869-7def2b45fc1b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250410_allampapir-nyugdij-megtakaritas-bankmonitor","timestamp":"2025. április. 10. 05:13","title":"Megéri állampapírban takarékoskodni nyugdíjra?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43b0058f-ffd7-47bf-b5bd-b3158e8d6074","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több jelentés is azt mutatja, hogy a mesterséges intelligencia veszélyezteti a csökkentésre – vagy legalább a stagnálásra – vonatkozó globális károsanyag-kibocsátási terveket.","shortLead":"Több jelentés is azt mutatja, hogy a mesterséges intelligencia veszélyezteti a csökkentésre – vagy legalább...","id":"20250411_mesterseges-intelligencia-energiafogyasztas-karosanyag-kibocsatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43b0058f-ffd7-47bf-b5bd-b3158e8d6074.jpg","index":0,"item":"c07e0829-3b0c-427a-947e-7951a199fdd3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250411_mesterseges-intelligencia-energiafogyasztas-karosanyag-kibocsatas","timestamp":"2025. április. 11. 10:03","title":"Brutális mértékben növeli a mesterséges intelligencia a károsanyag-kibocsátást, és úgy tűnik, nincs megállás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"800d2d7c-88b0-4aeb-bf2a-7575b29cc56d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Pécsi Tudományegyetem Virológiai Nemzeti Laboratóriumának igazgatóját azután kérdezte a Qubit, hogy Gulyás Gergely arról beszélt a kormányinfón: laboratóriumi információ alapján lehetséges, hogy a száj- és körömfájás mesterségesen, egy kémcsőben jött létre. ","shortLead":"A Pécsi Tudományegyetem Virológiai Nemzeti Laboratóriumának igazgatóját azután kérdezte a Qubit, hogy Gulyás Gergely...","id":"20250410_kemenesi-gabor-szaj-es-koromfajas-mesterseges","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/800d2d7c-88b0-4aeb-bf2a-7575b29cc56d.jpg","index":0,"item":"682f144c-c234-4a73-b80b-334813751b50","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_kemenesi-gabor-szaj-es-koromfajas-mesterseges","timestamp":"2025. április. 10. 16:01","title":"Kemenesi Gábor szerint szinte kizárt, hogy kémcsőben rakták össze a Magyarországon terjedő száj- és körömfájásvírust","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az autóikat, hasonlóan a lakberendezési céghez, lapra szerelve szállítanák.
Az egyre nagyobb városi autók helyett, minél kisebbekben és könnyebbekben látja a fenntartható járműtervezést egy svéd vállalkozó és cége. A Luvly, vagy LUV, amely „Light Urban Vehicle" (könnyű városi jármű) szóösszetételből származtatta a nevét, arra készül, hogy apró, ultrahatékony elektromos autókat gyártson – írja a projektről részletesen beszámoló Electrek oldal.
Luvly
Az első autójuk ennek szellemében a Luvly O nevet kapta és az egész jármű mindössze 380 kilót nyom, ami körülbelül ötöde egy hagyományos elektromos autónak. A könnyű súlya azt jelenti, hogy rendkívül hatékony, az energiafogyasztása alig 60Wh/km, ami körülbelül fele-negyede – használattól függően –, egy „teljes méretű" elektromos autóénak. Az ára is ennek megfelelően alacsony maradhatna 10 ezer euróval (3,7 millió forint).
Ez az alacsony energiafogyasztás azt is jelenti, hogy a Luvlynak kisebb energiatárolóra van szüksége a közlekedéshez, az akkumulátora mindössze 6,4 kWh, amivel így is nagyjából 100 kilométeres hatótávot ígérnek. Ráadásul az akkumulátor két különálló egységből áll, amelyek mindegyike 15 kg súlyú, és kivehető.
Luvly
A kis akkumulátor gyors töltési sebességet is jelent. Egy szabványos európai 220-230 V-os csatlakozóról körülbelül egy óra alatt fel lehet tölteni egy-egy akkumulátorát. Nincs szükség speciális töltőre vagy nagy áramerősségű konnektorokra – csak egy hagyományos konnektorra.
A Luvly szerint a kocsinak olyan, szendvicsszerkezetű, kompozit biztonsági cellája van, ami az ütközések esetén is megfelelő védelmet adhat. A kocsi elvileg 90 km/h-s tempóra is képes, és a raktere 267 liter, ami egy bevásárláshoz elég lehet.
Luvly
A cég szerint a legfőbb hasonlóságuk az Ikeával a gyártási és összeszerelési folyamat egyedi jellege, ami lehetővé teszi, hogy különböző méretű autók ugyanazokkal az eljárásokkal készüljenek. Ráadásul ahelyett, hogy az autókat egy központi üzemben raknák össze és teljesen összeszerelve szállítanák, a Luvly a járműalkatrészeket lapos dobozokban szállítaná.
A hasonlóság itt az Ikeával szemben annyiban véget érne, hogy az autókat nem a végfelhasználónak kell összeszerelni, hanem úgynevezett mikrogyárakat hoznának létre. A csomagolási módszer viszont arra jó, hogy egy konténerbe húsz teljes autóhoz szükséges alkatrész elférjen.
A hasonló ötletek sikere korántsem garantálható, de jól látszik, hogy a városi miniautók fejlesztése töretlenül zajlik az elektromobilitásban is. A Luvlynak is erős versenytársai vannak Európában, például a Citroen Amival, vagy olyan kisebb cégek révén, mint a Microlino, amelynek autója leginkább egy közúti kis hűtőszekrényre hasonlít az elől nyíló ajtajával, amit a BMW Isetta inspirált.