szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Már nem sokáig lehet 8 hengeres motorral szerelt Maseratit vásárolni.

A Maserati bejelentette, hogy 2023 végén távozik a kínálatból a márka rajongói által olyannyira kedvelt biturbó V8-as erőforrás.

A legendás motor stílusosan vesz búcsút, ugyanis az idén nyáron megrendezendő Goodwood Festival of Speed rendezvényen két olyan limitált szériás modell is debütál, melyekben utolsóként érhető el az erőforrás.

A Ghibli 334 Ultima és a Levante V8 Ultima az adott modellek csúcskategóriás Trofeo kiviteleire épülnek.

Maserati Levante Trofeo
Maserati

A Maserati 1959-ben mutatta be első V8-as kocsiját, az 5000GT-t, és az azóta eltelt közel 6,5 évtizedben több mint 100 ezer V8-as autót dobott piacra.

A gyártásból hamarosan távozó, Ferrari génekkel rendelkező 3,8 literes biturbó V8 6750-es fordulatszámon 580 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé már 2250-től lehívható 730 Nm-es nyomatékcsúcs társul.

Az MC20 szupersportkocsiban debütált 3 literes új biturbó V6 egység 630 lóerős, illetve 730 Nm-es produkciót ad elő.

Maserati MC20
Maserati

A Maserati 2025-re az összes modelljéből kínál majd tisztán elektromos verziót és az évtized végére már csak villanyautót fog árulni.

A Maserati jelenleg két villanyautót kínál, a GranTurismo és a Grecale zöld rendszámos Folgore kiviteleit.

A 761 lóerős Maserati GranTurismo Folgore
Maserati

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!