szerző:
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Alapáron 4 hengert és lágyhibrid technikát virít a sportos kivitelben biturbó 6 hengeres élvezeteket nyújtó Grecale, melynek műszerfalán olyannyira új szelek fújnak, hogy már a mutatós óra sem analóg.

A Maserati 2016-ban rukkolt elő első SUV modelljével, az 5 méter hosszú Levantéval, mely általunk is alaposan letesztelt típus mára már egy kicsit elavult, és sokak számára egyszerűen túl nagy.

Most viszont itt van, Budapestre is megérkezett az eggyel kisebb méretben támadó, és nem mellesleg sokkal modernebb hangulatú Grecale.

Picit olyan, mint egy nagyra nőtt Ford Puma
László Ferenc
Négy kipufogóvég
László Ferenc

A legfrissebb Maserati a valóságban és centiméterszalag alapján is sokkal nagyobb, mint ahogy azt az első sajtófotók alapján sejteni lehetett. A 4,85 méteres Grecale hosszban sokkal közelebb áll a Porsche Cayenne-hez, mint a Macanhoz, és mind a családon belüli Alfa Romeo Stelviónál, mind a BMW X3-nál jól érzékelhetően nagyobb.

Nemcsak kívül méretes a Grecale, hanem az utastere is tágas, mind elöl, mind hátul jól el lehet férni. A kormány mögötti digitális műszeregység 12,3 colos képátlójú, hasonló méretű a középső fenti érintőpanel, amely alatt egy 8,8 colos kiegészítő érintőkijelző kapott helyet.

Hangulatvilágítás is rendelhető, de csak az egyszerűbb fajtából való
László Ferenc
Egyelőre nincs masszírozás és soft-close ajtó sem
László Ferenc

Utóbbin állítható többek közt a klíma, illetve a műszerfal közepén trónoló óra, mely most először nem analóg, hanem digitális kivitelű. A kis köralakú panel nemcsak az időt, hanem a gáz-fék pedál állását, illetve a G-erőket is képes megjeleníteni.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Egyszerre a kettő, rajtelektronikánál lehet értelme
László Ferenc

A minőség megfelel a prémium kategóriában elvártaknak, az új olasz beszállítótól, a Sonus fabertől származó hi-fi már a 14 hangszórós alapváltozatában is meggyőzően szól, és akkor ott van még a 21 hangszórós high-end verzió is. Az ajtók hagyományos kialakításúak, nem keret nélküliek, mint a Levante esetében – újdonság a süllyesztett kivitelű és elektronikus működtetésű kilincs.

Természetesen fémből készül a hangszóró borítása
László Ferenc
Az új kilincsek belesimulnak a formatervbe
László Ferenc

 

El lehet benne férni
László Ferenc
A Modenában fejlesztett és a cassinói üzemben gyártott szabadidő-autó GT alapmodelljét egy 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor mozgatja, mely lágyhibrid technikával kiegészített erőforrás kereken 300 lóerős teljesítményű és 5,6 másodperces 0-100-as szintidőt biztosít.

A Modena kivitel hasonló lágyhibrid hajtáslánca 330 lóerős produkciót ad elő, a sportos csúcsmodell, a Trofeo hajtásáról pedig egy a 99,5 millió forintos alapárú MC20 szupersportkocsi két turbóval megfújt Nettuno motorjára épülő 3 literes V6-os egység gondoskodik, szerénynek éppen nem mondható 530 lóerővel és 620 Nm-rel.

13,8 másodperc alatt ugrik fel 0-ról 200-ra
Maserati

A Grecale Trofeo 3,8 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet, és a gyorsulásának csak 285 km/h-nál szakad vége.

2027 kilogrammos csúcsmodell
Maserati

A Folgore verzióban már nincs belső égésű motor, ez a 400 V-os technikájú villanymotoros és 105 kWh kapacitású akkumulátoros modell a Maserati első 100 százalékban elektromos SUV-ja, mely az ígéretek szerint jövőre érkezik meg a kereskedésekbe.

Plugin hibrid fejlesztésekkel nem foglalkozik a gyártó, ilyen zöld rendszámos modell a jövőben sem lesz elérhető a kínálatban.

Üzemmódokból a következők állnak rendelkezésre: Comfort, GT, Sport és Off-road. A Trofeo esetében ezeken kívül a kifejezetten versenypályás használatra szánt Corsa is elérhető, karbonkerámia fékrendszer nincs a kínálatban.

Minden Grecale összkerékhajtású és nyolcfokozatú automata váltós, az adaptív felfüggesztés Modena szinttől jár alaphelyzetben, a kerekek alapáron 19 colosak, a legnagyobb méret 21 col.

Oldalsó kopoltyúk
László Ferenc
A GT-n ezüst-, a Modenán fekete a megújult oldalsó logó
László Ferenc

A csomagtartó a lágyhibridek esetében 535 literes, a sportos csúcsmodell puttonyában pedig akár 570 liternyi cókmók is elfér.

Ekkora a hibrid csomagtere
László Ferenc

A full bőrkárpitért 1,37 millió, a 20 colos kerekekért 817 ezer, a panoráma üvegtetőért 726 ezer, a 14 irányban elektromosan állítható sportülésekért 513 ezer forintot kérnek el. A sárga féknyereg az egyik leginkább kedvező árú, konkrétan 203 ezer forintos extra.

Legolcsóbban 31,3 millió forintból úszható meg a 300 lóerős Grecale, a 30 lóerővel erősebb szintén lágyhibrid kivitel 35,8 millió forinton nyit, a sportos csúcsmodell pedig alaphangon 48,5 millió forintba kerül. A 3-6 hónapos szállítási határidő igen kedvezőnek mondható a mai világban.

2 liter, 4 henger, 1 turbó
László Ferenc
Az indítógomb a kormányon található
László Ferenc
Az 1000 darabos nyitószéria spéci díszítést kapott
László Ferenc

Viszonyításképp, a 280 lóerős 2 literes 4 hengeres motorral szerelt Alfa Romeo Stelvio 23,7 millió forinton nyit.

A 265 lovas hasonló erőforrású Porsche Macan alapára 28 millió forint, a 380 lóerős 3 literes 6 hengeres motorral felvértezett Macan S-ért pedig minimum 32 millió forintot kérnek el. A 440 lóerős, 0-ról 100-ra 4,3 másodperc alatt felpattanó Macan GTS alapára 39 millió forint.

A 360 lóerős 6 hengeres motor által hajtott BMW X3 M40i hazai alapára 26,2 millió forint.

A 330 lóerős lágyhibrid Maserati Levante magyarországi indulóára 41,6 millió forint, a másik végletet jelentő 580 lóerős Levante Trofeo legalább 76,7 millió forint kifizetését követően vezethető haza.

Grecale GT
Maserati
Maserati
Maserati
Grecale Modena
Maserati

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!