szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Archiválják az utókornak.

A gyártás megszűnése előtt elraktározzák a brit nemzeti könyvtárban (British Library) a Jaguar F-Type V8 emblematikus motorjának hangját, miután a gyártó áttér az elektromos autók termelésére.

A Jaguar teljesen át kíván térni 2025-re az elektromos – és hangtalan – autók gyártására, de meg kívánja őrizni a nyolchengeres F-Type modell jellegzetes morgását. Harminc-negyven másodperces felvételek készültek egy akusztikus kamrában a motor beindításakor, illetve maximális teljesítménye mellett a közép-angliai Gaydonban lévő tervezőirodában.

A hangok a levéltárba kerülnek, ahol az utcán megjelent első gépkocsi forgalmi adatait is őrzik.

Charles Richardson, a Jaguar vezető hangmérnöke közölte: meg kívánják őrizni a hangokat a következő generációk számára. Míg az emblematikus motor gyártása leáll, „egyedülálló hangja a nemzeti levéltárba kerül, ahol sok más, ma már nem hallható hang felvételét is őrzik" – mondta Cheryl Tipp, a British Library hangkonzerváló részlegének munkatársa.

A felvételhez a Jaguar egy F-Type R 75 coupé modellt használt, a sportkocsi utolsó változatát, amelynek a V8 5.0-ös kompresszoros motorja 575 lóerővel működik és kilométerenként 239 gramm szén-dioxidot bocsát ki.

A Jaguár 2025-től csak elektromos luxusautókat gyárt majd. Jelenleg is számos hibrid és teljesen elektromos modell készül az üzemeiben, miután az autógyártók világszerte le akarják cserélni a szennyező belső égésű motorokat.

A gyártás megszűnése előtt rögzítik az utókor számára a brit nemzeti könyvtárban (British Library) a Jaguar F-Type V8 emblematikus motorjának hangját, miután a gyártó áttér az elektromos autók termelésére.
A Jaguar teljesen át kíván térni 2025-re az elektromos - és hangtalan - autók gyártására, de meg kívánja őrizni a nyolchengeres F-Type modell jellegzetes morgását.
Harminc-negyven másodperces felvételek készültek egy akusztikus kamrában a motor beindításakor, illetve maximális teljesítménye mellett a közép-angliai Gaydonban lévő tervezőirodában.
A hangok a levéltárba kerülnek, ahol az utcán megjelent első gépkocsi forgalmi adatait is őrzik.
Charles Richardson, a Jaguar vezető hangmérnöke közölte: meg kívánják őrizni a hangokat a következő generációk számára.
Míg az emblematikus motor gyártása leáll, "egyedülálló hangja a nemzeti levéltárba kerül, ahol sok más, ma már nem hallható hang felvételét is őrzik" - mondta Cheryl Tipp, a British Library hangkonzerváló részlegének munkatársa.
A felvételhez a Jaguar egy F-Type R 75 coupé modellt használt, a sportkocsi utolsó változatát, amelynek a V8 5.0-ös kompresszoros motorja 575 lóerővel működik és kilométerenként 239 gramm szén-dioxidot bocsát ki.
A Jaguár 2025-től csak elektromos luxusautókat gyárt majd. Jelenleg is számos hibrid és teljesen elektromos modell készül az üzemeiben, miután az autógyártók világszerte le akarják cserélni a szennyező belső égésű motorokat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!