szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Lassúnak tűnik a 30-as tempó, pedig sokat nem számít, ha nagy a forgalom.

Egyre több nagyvárosban – Párizs, Milánó, Brüsszel, Córdoba – jellemző, hogy csökkentik a legnagyobb megengedett sebességet, Karácsony Gergely is felvette korábban, hogy 50 km/h-ra lenne indokolt sok mai 70-es szakaszon Budapesten. Az Európai Parlamentnek is van olyan javaslata, amely szerint lakott területen általánosságban 30-cal lehetne menni.

Wales lépett is ez ügyben és egy hete már csak 20 mérföld/óra (32 km/h) a megengedett legnagyobb tempó a városok, falvak útjain. Az intézkedés komoly tiltakozást váltott ki, miközben megvannak az első adatok is, mekkora időveszteséget is jelent az alacsonyabb megengedett sebesség – írja a Walesonile.co.uk.

Mérések szerint mindössze 45 és 63 másodperccel lett hosszabb egy átlagos út ideje a vizsgált területeken – közölte az Agilysis közlekedési és közegészségügyi kutató tanulmánya. A jelentés 261 mérföldnyi (420 km) utat vizsgált GPS-adatok segítségével, több mint 25 millió járműből álló mintán.

Adataik szerint az autók átlagsebessége alig lett alacsonyabb, mint a korábbi értékek, vagyis hiába volt magasabb (30 mph) a megengedett sebességhatár korábban, a forgalom ritmusa nem volt sokkal jobb, alig 2,9 mérföld/órával (4,7 km/h) tudtak gyorsabban menni.

A walesi kormány azt reméli, az intézkedéstől nemcsak a halálos balesetek száma csökken, de az egészségügynek is megspórolnak éves szinten 92 millió fontot (41 milliárd forint).

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!