Betelepülési stop: nem kapkodnak Navracsics törvénye után az önkormányzatok
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója állítólag az európai gyárban tett látogatása során beszélt a dolgozóknak a tervekről.
A Tesla egy olcsó, 25 ezer eurós autóval bővítené a palettáját, ami a Berlin melletti üzemében készülne – írja az Automotive News. A lap szerint egyelőre nem tudni, mikor kezdődne a gyártás, és az autógyártó nem is nyilatkozott a híresztelés kapcsán.
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója pénteken látogatta meg a Berlin melletti Grünheideben található üzemet, miután részt vett egy csúcstalálkozón Angliában, amelyen a mesterséges intelligencia volt a központi téma.
Az autógyártó valóban azt tervezi, hogy megduplázza a németországi üzem kapacitását évi egymillió járműre. Jelenleg nincsenek hivatalos adatok, de hetente nagyjából 5000 jármű készülhet itt, ami körülbelül évi 250 ezer autót jelent. A németországi üzemben jelenleg a Model Y, Európa legkelendőbb elektromos járműve készül.
A tömegpiacon való terjeszkedés kulcsfontosságú a Tesla céljának eléréséhez, amely szerint 2030-ra 20 millióra növelné a járműszállításait.
Ez a tíz autó a legnépszerűbb idén Európában
Igencsak magához tért az újautó-piac, leszámítva például Magyarországot.
A megfizethetőbb áru elektromos autók megjelenésére van esély, miután egyre több gyártónak jelenik meg terméke ebben a szegmensben. A múlt hónapban a Citroen 23 300 eurós (9 millió forint) árral jelentette be az új ë-C3-at, ezzel versenyt kínálva a Renault Dacia Springnek, amelynek ára Franciaországban 20 800 eurótól (8 millió forint) kezdődik. Eközben a legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen is azt tervezi, hogy piacra dobja saját teljesen elektromos modelljét, amely szintén ebben a kategóriában szerepelhet.
Rajtuk kívül persze nem lehet megfeledkezni az olyan kínai márkákról sem, mint a BYD, a Nio és az MG, akik sorra jelennek meg az európai kontinensen is olcsóbb autóikkal.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.