A Škoda 2019 novemberében mutatta be az Octavia általunk is alaposan letesztelt aktuális negyedik generációját, melyből most megérkezett a felfrissített új kivitel.
A faceliftes Octavia elsősorban új hűtőrácsáról, szupermodern Crystallinium LED mátrix fényszórójáról és átrajzolt hátsó lámpájáról, modernizált lökhárítóiról, illetve új könnyűfém felnijeiről ismerszik meg.
Alapáron jár a 10 colos digitális műszeregység és a kétzónás klíma, az infotainment rendszer érintőkijelzője kiviteltől függően 10-13 colos képátlójú, ezenkívül pedig a Chat GPT támogatású hangasszisztens és a továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszer mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Az 1,5 literes TSI benzinmotor 115 lóerős és 220 Nm-es változatát hatfokozatú kézi váltóval szerelik, a szintén 115 lovas, 220 Nm-es, 48 V-os lágyhibrid kivitel mellé viszont már hétfokozatú automata váltó jár.
Ugyanennek a motornak a 150 lóerős és 250 Nm-es kivitelét hatgangos manuális váltóval szerelik, és a hasonló teljesítményű, illetve nyomatékú lágyhibrid verzió már hétfokozatú automata váltós.
A 2 literes TSI egység 204 és 265 lóerős, illetve 320 és 370 Nm-es kivitelekben lesz elérhető, kizárólag hétfokozatú automata váltóval.
A legerősebb hajtás értelemszerűen az általunk külön ismertetett új RS-be kerül, melyből immár kikopott a 200 lovas és 400 Nm-es dízelmotor.
A 2 literes TDI dízelmotor 115 lovas és 300 Nm-es alapváltozata mellett hatfokozatú kézi váltó teljesít szolgálatot, a 150 lóerős és 360 Nm-es erősebb kivitel mellé hétfokozatú automata váltót szerelnek.
Az összes Octavia elsőkerék-hajtású, leszámítva a 204 lovas benzinest, melynek mind a négy kereke hajtott. A plugin hibrid, illetve CNG-kivitelekről egyelőre nem szól a fáma.
Az Essence-, Selection-, Sportline- és RS-változatokban készülő új Octavia kiviteltől függően 16-19 colos kerekeken gördül, luxusra hangolt Laurin & Klement kivitel nincs a kínálatban.
2023-ban Magyarországon 5608 darab Škoda Octaviát értékesítettek, ami a Suzuki S-Cross (5936) és a Suzuki Vitara (4979) közé ékelődve a második helyet jelenti a népszerű cseh modell számára.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.