szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az E31-es BMW-be egy az eredetinél néggyel kevesebb hengert felvonultató, de erősebb V8-as erőforrás került.

A BMW 1989-ben mutatta be a minden idők egyik legszebb sportkupéjaként jegyzett E31-es 8-as sorozatot, melynek különböző V8-as és V12-es változatai egészen 1999-ig maradtak gyártásban.

A Manhart most gondolt egy merészet, és feltuningolt egy 1990-es évjáratú 850i-t.

Manhart MH8 5.0 V8 Limited
Manhart
Manhart MH8 5.0 V8 Limited
Manhart

A keresztségben MH8 5.0 V8 Limited nevet kapott újdonság 300 lóerős és 450 Nm-es 5 literes V12-es szívó benzinmotorja átadja a helyét egy az E39-es M5-ösből származó S62B50-es V8-as motornak, mely egy hatfokozatú kézi váltón juttatja el 420 lóerős teljesítményét a hátsó kerekekre.

Érdekesség, hogy a 8-as széria mindössze 1510 példányban gyártott csúcsmodelljében, a 850CSi-ben található 5,6 literes V12-es erőforrás “csak” 380 lóerőt tud.

Manhart MH8 5.0 V8 Limited
Manhart
Manhart MH8 5.0 V8 Limited
Manhart
Manhart MH8 5.0 V8 Limited
Manhart

Az egyedi 20 colos felnikre szerelt Continental Sport Contact 7 gumikon gördülő, ültetett futóműves és megerősített fékrendszerű MH8 5.0 V8 Limitedből a tervek szerint ötöt gyártanak majd.

Az árcédulán 149 000 eurós (57,5 millió forint) összeg szerepel. Viszonyításképp, az általunk is alaposan letesztelt aktuális 8-as sorozat csúcsmodellje, a 600 lóerős 4,4 literes biturbó V8-as motorral szerelt M8 kupé magyarországi alapára 57,2 millió forint.

Manhart MH8 5.0 V8 Limited
Manhart
Manhart MH8 5.0 V8 Limited
Manhart
Manhart MH8 5.0 V8 Limited
Manhart
Manhart MH8 5.0 V8 Limited
Manhart
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!