Méregzsák: Magyarországon az egyetlen új 1-es BMW, amin még rendes kipufogó van

Immár “i” betűjelzés nélkül és az elődjénél 6 lóerővel kisebb teljesítménnyel kapható a vadonatúj BMW M135 xDrive.

  • HVG HVG
Méregzsák: Magyarországon az egyetlen új 1-es BMW, amin még rendes kipufogó van

A BMW megkezdte a teljesen új 1-es sorozat csúcsmodellje, a Lipcsében gyártott M135 xDrive magyarországi forgalmazását.

Az alapáron összkerékhajtású sportkompakt minimum 21,8 millió forint kifizetését követően vezethető haza, az első példányokat várhatóan októberben vehetik át a megrendelők.

BMW M135 xDrive
BMW

Az elődjénél kicsit nagyobb méretű, merevebb kialakítású és modernebb műszerfalú újdonság elsősorban vízszintes lamellájú hűtőrácsáról, fekete külső visszapillantóházáról, illetve négy kipufogóvégéről ismerszik meg.

Az új 1-es széria többi benzines, illetve dízel kivitelén rejtett módon alakították ki a kipufogó rendszert.

BMW M135 xDrive
BMW
BMW M135 xDrive
BMW

Az M sportfékes és M futóműves M135 xDrive 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorja kereken 300 lóerős produkciót ad elő, legalábbis mifelénk, Európán kívül ugyanis 317 lóerőt kapnak a vásárlók. A duplakuplungos automata váltó hét fokozattal rendelkezik.

A 400 Nm-es csúcsnyomatékú csúcsmodell 4,9 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 100-as tempóra.

Viszonyításképp, a nyolcfokozatú automata váltós M135i xDrive elődmodell 306 lóerős, 450 Nm-es, illetve 4,7 másodperces 0–100-as szintidejű.

BMW M135 xDrive
BMW
Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.