szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A jármű belsejében három kárpitozott pad van: egy kétüléses a vezetőfülkében és kettő háromüléses az utastérben.

Egy nagyon szoktatlan, 1955-ös Volkswagen T1-et restauráltak Németországban. Az ikonikus kisbusz ugyanis vasúti járműként szolgált.

A Volkswagen T1 speciális változatának története egészen az 1950-es évek első feléig nyúlik vissza. A németországi Deutsche Bundesbahn vasútnak kompakt járművekre volt szüksége a pályakarbantartásokhoz. A spórolás érdekében úgy döntöttek, hogy a megfizethető Volkswagen kisbuszból készítik el ezeket.

A projekt a Klv-20 nevet kapta. A szabványos 4,1 méteres Volkswagen Transporter T1 egyterűt vették alapul. Az utastérben három széles háromüléses pad jelent meg, vagyis a vonat akár kilenc embert is szállíthatott.

Volkswagen T1
Volkswagen

Érdekesség, hogy a Volkswagen T1 megtartotta a standard 1.2 literes négyes 28 LE-s motorját. A maximális sebessége 70 km/h volt, de természetesen teljesen más vezetőfülkét kellett létrehozni, mint a közúti változat esetében.

Mindössze 30 darab Volkswagen T1 Klv-20 készült, amelyek 1977-ig üzemeltek. Mára már csak néhány példány maradt fenn belőlük, és az egyiket nemrégiben megfuttatták egy pályaszakaszon.

Volkswagen T1
Volkswagen
Volkswagen T1
Volkswagen
Volkswagen T1
Volkswagen
Volkswagen T1
Volkswagen
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!