Már a magyar használt autós árakon is látszik, hogy nem fogynak Nyugaton a villanyautók
Már elkezdtek csökkenni az árak.
HVG
Az új elektromos autók iránti csökkentő európai kereslet kihívások elé állítja az autógyártókat, akik eladási kényszerbe kerültek, hogy csökkentsék a készleteiket – írja a Pénzcentrum.hu. A helyzet határozottan kihat a magyar használtpiacra is – véli a JóAutók.hu oldal vezérigazgatója, Halász Bertalan – mivel, ha az új autók nehezebben találnak gazdára, az árak nyomottabbak lehetnek, ami tovább csökkenti a vásárlási kedvet a használt piacon is.
A szakértő szerint egyébként az elmúlt fél évben kismértékben, de csökkent náluk a kereslet az elektromos autók iránt. Az eladásra kínált elektromos autók száma stagnál, az átlagár pedig 5-8 százalékkal csökkent. Hozzátette, hogy a mind az új, mind a használt szegmensben jellemzően az alacsonyabb árkategóriában lévő elektromos autók a kelendők.
A használt elektromos autók átlagára 2021 óta így is több mint ötödével csökkent.
A másik nagy hazai szereplő, a Használtautó.hu adatai szerint jelenleg a legnépszerűbb itthoni elektromos autó a telefonos megkeresések alapján a BMW i3, amely 7,6 millió forintos átlagárral található meg a kínálatban. Ezt a Tesla Model 3 követi 11,9 millió forintos átlagárral, majd a Hyundai Ioniq 6,3 millió forintos átlagárral. Ugyanakkor a kínai márkák, mint a BYD, Omoda és NIO, egyre nagyobb számban jelennek meg a piacon, jelezve a változó trendeket.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítésa a 30. Budapest Pride-ról.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.