szerző:
Tetszett a cikk?

Egyelőre elég keveset gyártottak a Xiaomi SU7-ből, és azok is mind a kínai piacra készültek, de ezek közül egy példány most a magyar fővárosban bukkant fel. Mutatjuk, milyen a kínaiak Porsche Taycan riválisa.

Az eddig elsősorban különböző mobiljairól és okosotthontermékeiről ismert Xiaomi tavaly decemberben Kínában leplezte le első személyautóját, a tisztán elektromos hajtásláncú SU7-et.

A Xiaomi SU7 februárban debütált Európában, a típus egyik korai bemutatópéldányával a barcelonai MWC 2024 szakkiállításon ismerkedtünk meg testközelből.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a közeljövőben Európában ilyen autót lehet majd vásárolni, ugyanis a Xiaomi az első három évben kizárólag a hazai piacán, Kínában kívánja forgalmazni a típust.

A Xiaomi első autója 29 kínai város 59 kereskedésében debütált, a szállítások áprilisban kezdődtek meg.

A második negyedévben egész pontosan 27 307 példányt helyeztek forgalomba, és ezek közül egy Max csúcskivitelű darab most Budapesten bukkant fel – alaposan körbefotóztuk.

A fődizájner az a Li Tianyuan, aki korábban a megosztó külsejű BMW iX-et rajzolta
László Ferenc
Az SU7 a Speed Ultra 7 rövidítése, a számjelzés a felső kategóriára utal
László Ferenc

A kínai piacon március végén 215 900 jüanos (10,7 millió forint) indulóáron debütált SU7 farmotoros alapmodellje 299 lóerős teljesítményű és 400 Nm nyomatékú.

A 73,6 kWh kapacitású BYD Blade aksi a lágyszívű kínai CLTC-szabvány szerint mintegy 700 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A 0-ról 100-ra 5,28 másodperc alatt felpattanó alapmodell végsebessége 210 km/h.

A mintegy 500 milliárd forintból kifejlesztett modellen 3400 mérnök és 1000 szakértő dolgozott
László Ferenc
A középső kijelző 16,1 colos képátlójú
László Ferenc

A 400 helyett már 800 V-os technikát, valamint 830 kilométeres hatótávot lehetővé tevő, 94,3 kWh-s CATL-akkumulátort felvonultató SU7 Pro 245 900 jüanba (12,2 millió forint) kerül, vagyis ugyanannyiba, mint a Tesla Model 3 alapverziója.

A csúcsot a 299 900 jüanos (14,9 millió forint) SU7 Max jelenti, amelynek 101 kWh-s CATL-telepe 800 kilométeres hatótávval kecsegtet, illetve azzal, hogy ideális esetben 15 perc alatt akár 510 kilométert is bele lehet „tankolni”.

A digitális műszeregység alig 7,1 colos, de a HUD 56 colos képet vetít a szélvédőre
László Ferenc
A részletekre is odafigyeltek
László Ferenc
Brandelt szőnyeg
László Ferenc

A dupla motoros, összkerekes flagship verzió, a Max 673 lóereje 2,78 másodperces 0–100-as sprintet, illetve 265 km/h végsebességet tesz lehetővé.

A Xiaomi automotív részlege 252 millió dolláros veszteséget könyvelt el a második negyedévben, vagyis eladott autónként körülbelül 9200 dollárt bukott. Idén várhatóan körülbelül 100 ezer SU7 hagyja el a gyártósort, és előzetes becslések szerint évente 300-400 ezer ilyen autót kell legyártani ahhoz, hogy a projekt nyereségessé váljon.

Viszonyításképp: a Ford elektromos részlege 1,1 milliárd dolláros negyedéves veszteség mellett mindössze 23 957 villanyautót értékesített, vagyis kocsinként közel 48 ezer dollárt bukott.

A Mi-logó alatt 100 literes, hátul 500 literes csomagtér található
László Ferenc
A középkonzol kezelőszervei
László Ferenc
Billenőkapcsolók és tekerőgomb az infotainment képernyő alatt
László Ferenc
Elöl 245, hátul 265 milliméter széles Michelin gumikon gördül, a féket a Brembo szállítja
László Ferenc
Az aktív hátsó légterelős szedán kiemelkedően jó, 0,195-ös légellenállási együtthatóval bír
László Ferenc

A Xiaomi a közeljövőben több új villanyautóval tervez előrukkolni, melyek közül egy még az idén leleplezendő Tesla Model Y rivális szabadidő-autó lehet az első. Ennek az egyelőre meglehetősen titokzatos típusnak várhatóan 2025 elején kezdődik meg a forgalmazása.

A vállalat július végén őrült számháborúba kezdett az SU7 legdurvább új változatával, az 1548 lóerős Ultrával. A versenypálya fókuszú villanyautó 2025 elejétől lesz rendelhető.

Prototípusnak indult, de sorozatgyártásba kerül az SU7 Ultra
Xiaomi

Az 1108 lóerős új Porsche Taycan Turbo GT fő riválisának szánt újdonság tripla motoros összkerékhajtása 1,97 másodperces 0–100-as szintidőt tesz lehetővé.

Az 5,96 másodperces 0–200-as, illetve 15,07 másodperces 0–300-as gyorsulású SU7 Ultra végsebessége meghaladja a 350 km/h-t.

A CATL Qilin 2.0 akkumulátorral szerelt kocsi 1,9 tonnát nyom a mérlegen, egyedi aerodinamikai csomagja pedig nem kevesebb mint 2145 kilogrammos leszorítóerőt termel.

Az AP Racing fékrendszer révén akár 25 méter alatt megoldható egy 100-ról 0 km/h-ra történő fékezés, de a Xiaomi nem fékez: 15-20 éven belül a világ 5 legnagyobb autógyártója közé szeretne kerülni.

465 kilogrammal könnyebb a legdurvább Taycnannál
Xiaomi
5 méter hosszú, 1,96 méter széles, 1,46 méter magas és 3 méteres tengelytávolságú
László Ferenc
Adaptív LED-mátrix fényszóró
László Ferenc
Látványos hátsó lámpatest az első 27 percben 50 ezres mennyiségben megrendelt SU7-en
László Ferenc
A fejlett vezetéstámogató rendszernek a LiDAR is részét képezi
László Ferenc
NFC-vel is nyitható az ajtó, a Snapdragon 9285 chipes rendszer 1,49 másodperc alatt bebootol
László Ferenc
Spéci felületű alsó burkolat csökkenti a légellenállást
László Ferenc
A kínai állami tulajdonban lévő BAIC gyártósorain készül
László Ferenc
Jó eséllyel csak 2026-2027-től lesz kapható nálunk
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!