szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Negyedmérföldes gyorsulás fronton alig lassabb az új Shelby a legkomolyabb elektromos hipersportkocsiknál.

A Shelby egy minden korábbinál erősebb Mustanggal rukkolt elő, megérkezett a villanyautók észvesztő gyorsulását benzingőzös formában hozó vadonatúj GT500 Code Red.

Míg a közelmúltban általunk is rendesen meghajtott 771 lóerős Shelby GT500 5,2 literes V8-as benzinmotorján egy méretes kompresszor található, addig az új Code Red verzió hasonló erőforrása két turbóval van megfújva.

Shelby GT500 Code Red
Shelby
Shelby GT500 Code Red
Shelby

A végeredmény kereken 1000 lóerő és 1058 Nm nyomaték, de amennyiben benzin helyett E85-ös etanolt tankolunk a kocsiba, akkor nem kevesebb, mint 1300 lóerő, illetve 1356 Nm áll rendelkezésre.

A tízfokozatú automata váltós, hátsókerék-hajtású újdonság 8,59 másodperc alatt abszolválja a negyedmérföldes gyorsulást.

Shelby GT500 Code Red
Shelby
Shelby GT500 Code Red
Shelby

Viszonyításképp, a nyolcfokozatú automata váltós Dodge Challenger SRT Demon 170 hivatalosan 8,91 másodperces szintidővel bír, de a gyakorlatban leginkább csak 9,4 másodpercet tud.

A horvátok új elektromos hiperautója, az összkerék-hajtású Rimac Nevera R 8,23 másodperc alatt tudja le a negyedmérföldes gyorsulást, és ehhez nem kevesebb, mint 2107 lóerőt állít hadrendbe.

Shelby GT500 Code Red
Shelby
Shelby GT500 Code Red
Shelby
Shelby GT500 Code Red
Shelby

A Shelby Las Vegas-i központjában néhány éve volt szerencsénk kipróbálni egy 825 lóerős Super Snake-et, Le Mans-ban pedig testközelből ismerkedtünk meg a 446-454 lóerős új Mustang legdurvább gyári változatával, a 160 millió forint ellenében 800 lóerőt adó limitált szériás GTD-vel.

5,2 literes kompresszoros V8 rejtőzik a GTD-ben
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!