Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"819213d6-6979-4ebf-96ee-355b4603adb9","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Az amerikai adminisztráció több intézményénél jelentettek be leépítéseket a kormányzati hatékonyság és a költségek lefaragásának jegyében pénteken.","shortLead":"Az amerikai adminisztráció több intézményénél jelentettek be leépítéseket a kormányzati hatékonyság és a költségek...","id":"20250215_Elon-Musk-Trump-tisztogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/819213d6-6979-4ebf-96ee-355b4603adb9.jpg","index":0,"item":"ddeb4cd4-f613-4eaa-85cc-fb2ff619213a","keywords":null,"link":"/vilag/20250215_Elon-Musk-Trump-tisztogatas","timestamp":"2025. február. 15. 08:36","title":"Alaposan belekezdett Elon Musk a tisztogatásba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9f2e249-406b-423e-a2d3-dd2eae24007f","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Ír kutatók a mesterséges intelligencia segítségével vizsgáltak be 180 e-cigarettához használható patront, és arra jutottak, hogy azok akutan mérgező, egészségügyi problémát okozó és irritáló anyagokat is tartalmaznak.","shortLead":"Ír kutatók a mesterséges intelligencia segítségével vizsgáltak be 180 e-cigarettához használható patront, és arra...","id":"20250214_e-cigaretta-izesites-patron-mergezo-anyagok-egeszsegugyi-kockazat-dohanyzas-e-cigaretta-hatasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9f2e249-406b-423e-a2d3-dd2eae24007f.jpg","index":0,"item":"03c9d864-913e-49ae-a584-63d4914c4211","keywords":null,"link":"/tudomany/20250214_e-cigaretta-izesites-patron-mergezo-anyagok-egeszsegugyi-kockazat-dohanyzas-e-cigaretta-hatasa","timestamp":"2025. február. 15. 10:03","title":"E-cigarettát szív? Tudjon róla: meglesz a következménye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ccacfa0b-d83b-4cb5-aa87-3921c3de2e41","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Ezt Keith Kellogg, az amerikai elnök Ukrajnáért és Oroszországért felelős különmegbízottja mondta a Müncheni Biztonságpolitikai Konferencián.","shortLead":"Ezt Keith Kellogg, az amerikai elnök Ukrajnáért és Oroszországért felelős különmegbízottja mondta a Müncheni...","id":"20250215_Amerika-meguzente-Europa-nem-vehet-reszt-az-ukran-orosz-haboru-beketargyalasain","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ccacfa0b-d83b-4cb5-aa87-3921c3de2e41.jpg","index":0,"item":"9c65042f-ab68-49f3-93f7-96219930b025","keywords":null,"link":"/vilag/20250215_Amerika-meguzente-Europa-nem-vehet-reszt-az-ukran-orosz-haboru-beketargyalasain","timestamp":"2025. február. 15. 21:20","title":"Amerika megüzente: Európa nem vehet részt az orosz-ukrán háború béketárgyalásain","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db209bd1-cd06-4cf9-acb6-c42ac75cf2e1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hétfőn derült, napos idő várható.","shortLead":"Hétfőn derült, napos idő várható.","id":"20250216_Vasarnap-estere-kemeny-minuszokat-mondanak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db209bd1-cd06-4cf9-acb6-c42ac75cf2e1.jpg","index":0,"item":"4123c5be-5fb5-46bc-9ce9-4e3cf9b71b0f","keywords":null,"link":"/itthon/20250216_Vasarnap-estere-kemeny-minuszokat-mondanak","timestamp":"2025. február. 16. 11:45","title":"Vasárnap estére kemény mínuszokat mondanak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d05986f4-0223-48f5-9eb4-e6da2a80d201","c_author":"Vándor Éva","category":"360","description":"Egy éve halt meg, és bár nem posztumusznak szánta a memoárját, a Hazafi nemcsak Alekszej Navalnij küzdelmeibe és motivációiba enged betekintést, hanem iránytűt is ad a zsarnoksággal szemben. ","shortLead":"Egy éve halt meg, és bár nem posztumusznak szánta a memoárját, a Hazafi nemcsak Alekszej Navalnij küzdelmeibe és...","id":"20250216_alekszej-navalnij-halala-evfordulo-vlagyimir-putyin-hazafi-memoar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d05986f4-0223-48f5-9eb4-e6da2a80d201.jpg","index":0,"item":"a0f7d791-a58f-4ab8-a45b-f9d3b2ea13e4","keywords":null,"link":"/360/20250216_alekszej-navalnij-halala-evfordulo-vlagyimir-putyin-hazafi-memoar","timestamp":"2025. február. 16. 19:00","title":"Putyin személyesen akarta a halálát, de ő a síron túlról is üzen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bcf0027a-9d06-45f4-9a5f-a85b1812e090","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Sorozatban harmadik évben lett Magyarország az EU legkorruptabb tagállama; minden várakozásnál csúnyábban ugrott meg az inflációnk; folytatódik Trump fenyegetőzése már nem csak a vámok, hanem Ukrajna ügyében is. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Sorozatban harmadik évben lett Magyarország az EU legkorruptabb tagállama; minden várakozásnál csúnyábban ugrott meg...","id":"20250216_Es-akkor-inflacio-korrupcio-trump-vamok-felszamolas-ado-idenymunka-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bcf0027a-9d06-45f4-9a5f-a85b1812e090.jpg","index":0,"item":"a78dec13-5050-4346-a9da-1d737e12ba0e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250216_Es-akkor-inflacio-korrupcio-trump-vamok-felszamolas-ado-idenymunka-ebx","timestamp":"2025. február. 16. 07:00","title":"És akkor az inflációnál csak a korrupcióban előzzük jobban Európát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8508541-17eb-463d-91db-b4262c9bdb2d","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"Nemcsak EKG-t készít, pulzust mér és alvást figyel, hanem többek közt hagyományos vérnyomásmérésre is képes a Huawei orvostechnikai minősítésű okosórája, az akár egészségpénztári számlára is megvásárolható Watch D2.","shortLead":"Nemcsak EKG-t készít, pulzust mér és alvást figyel, hanem többek közt hagyományos vérnyomásmérésre is képes a Huawei...","id":"20250216_vernyomasmeros-ora-huawei-watch-d2-okosora-teszt-velemeny-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8508541-17eb-463d-91db-b4262c9bdb2d.jpg","index":0,"item":"8fe5dc80-6c2d-4e99-8894-524b27080133","keywords":null,"link":"/tudomany/20250216_vernyomasmeros-ora-huawei-watch-d2-okosora-teszt-velemeny-ebx","timestamp":"2025. február. 16. 17:00","title":"Pumpál, elszorít, életet menthet: teszten a rendes vérnyomásmérős Huawei Watch D2 okosóra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a14284e8-55aa-4b0f-a281-d77bbbfd2c18","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Országos sztori lett abból, hogy Deutsch Tamás EP-képviselőnek a testület Költségvetési Ellenőrző Bizottságának ülésén levezetőként kellett beugrania, és újra meg újra belegabalyodott az angol mondatokba. Tény, a Rigó utcai nyelvvizsga nem készít fel erre a helyzetre, és megvan a bája annak, ha valakit kifutószériás orosztanárok vezettek be az angol nyelvbe, de Kossuth Lajosnak sem kellett a Duolingo, hogy megtanulja. Emellett a Duma Aktuál csapatának köszönhetően kiderült az is, mikor lehet példálózni az utolsó kólával a sivatagban. ","shortLead":"Országos sztori lett abból, hogy Deutsch Tamás EP-képviselőnek a testület Költségvetési Ellenőrző Bizottságának ülésén...","id":"20250215_duma-aktual-deutsch-tamas-ep-kepviselo-kiejtes-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a14284e8-55aa-4b0f-a281-d77bbbfd2c18.jpg","index":0,"item":"aca4da09-17b5-4b9f-af1c-0e241b9b1fc4","keywords":null,"link":"/360/20250215_duma-aktual-deutsch-tamas-ep-kepviselo-kiejtes-video","timestamp":"2025. február. 15. 17:30","title":"Duma Aktuál: Lecc sztart dö konverzésön!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ez nem csak egy Mustang, hanem a Mustang. A valaha készült legerősebb gyári Ford, ami pokolian erős és olyan hangos, hogy még a szomszéd faluban is hallani a géppuskaropogás jellegű orgánumát. Egy szupersportkocsi, amiért tulajdonképpen nem is sok az 50 millió forint.
Nagyjából erről szól most a politikailag korrekt autóipar mifelénk, miközben az Egyesült Államokban nem átallanak még mindig régivágású V8-as benzinpusztítókat gyártani. Sőt, adott esetben még kompresszort is pakolnak a hatalmas motorokra, mint ahogy teszi azt a Ford is jelen tesztalanyunk esetében.
Nyúzópróbán a Shelby GT500, amely körülbelül annyira passzol most Európába, mint a Carolina Reaper chili egy mindenmentes diétás menübe.
László Ferenc
Izompóló
Laikus szemmel nézve a GT500 olyan, mint egy az átlagnál kicsit talán spotosabb Mustang. A benzingőz iránt fokozott érdeklődést mutatók a vágtázó lovat az istállóba visszazavaró mérgeskígyó láttán már sejtik, hogy ez itt valami komolyabb szerkezet. A Mustangot ismerők és birtoklók pedig vigyázba állva tisztelegnek a csúcsragadozó előtt.
Tény, ami tény, van egy semmi máshoz nem hasonlítható kiállása, de az optikai tuningot szerencsére nem vitték túlzásba a nagy víz másik oldalán. Itt egy kis légterelő, ott egy komolyabb spoiler, amott pedig egy méretes hátsó szárny.
Olyan ez, mint amikor a testépítő egy picit több zselét ken a hajára és kicsit szakadtabb pólóban megy le edzeni.
László Ferenc
A kígyó elöl, hátul és oldalt is vészjóslóan emelkedik marásra, a kipufogóvégek pedig majdnem akkorák, hogy beléjük fér az öklünk.
A fényszórók még a facelift előtti időkből származnak, a karosszéria kiszélesítése abszolút nem tűnik mesterkélt megoldásnak, a gépháztető méretes kidomborodása pedig már csak a hab a tortán. Nem rossz ez az ezüstszürke fényezés sem, bár vadító sárgában vagy vörösben talán még nagyobbat ütne a dizájn.
László Ferenc
Belső értékek
Ahogy a külsőhöz, úgy a belsőhöz is csak finoman, óvatosan nyúltak hozzá. A remek tapintásérzetet biztosító kormányt természetesen Shelby logó díszíti és a versenyautós középállás-jelző sem hiányzik róla. A karbonbetétes műszerfal közepére két extra műszer került, melyek analóg formában tájékoztatnak az olajnyomásról és az olajhőmérsékletről.
A parkolás és a forgolódás nem túl könnyű feladat a nehéz kilátás és a méretes fordulókör miatt. Előre nagyon kellene a parkolóradar, ami nélkül könnyen odaverhető valahova a kocsi alacsonyan lévő eleje, szerencsére a hátsó kamera adott, még ha a képminősége nem is valami jó.
László Ferenc
A kétszínű Recaro sportülések nemcsak jól mutatnak, hanem remekül fognak is, ráadásul még hosszabb használatot követően sem vállnak kényelmetlenné. A hátsó ülések leginkább gyerekeknek valók, de biztosak lehetünk benne, hogy egy ilyen gépezetben a kapott élmény miatt még a hátulra szoruló felnőttek is konstans vigyorogni fognak.
A csomagtartó sportkocsikhoz mérten egészen tágas, olyannyira, hogy egy 2+2 fős családnak simán elférnek benne a balatoni strandoláshoz szükséges csomagjai, sőt, akár még egy összecsomagolt SUP is becsúsztatható a puttonyba. Negatívum, hogy a 408 literes csomagtartó nyílása elég szűk, így a pakolás nem egyszerű feladat.
László Ferenc
Ragadozó
A normál Mustangokban lévő Coyote motor 5 literből 440-460 lóerős teljesítményt, illetve 529 Nm-es nyomatékot állít elő, ami a hátsókerék-hajtással kombinálva több mint elegendő. Akik esetleg mégis szerénynek találják ezt a produkciót, azok választhatják a Shelby GT350-et, melynek 5,2 literes magas fordulatszámú Voodoo erőforrása 533 lóerőt és 582 Nm-t tesz le az asztalra, még mindig szívó formában.
A Shelby GT500-ban a legdurvább Predator "szív" dobog. Az 5,2 literes V8-as benzinmotorra rápakoltak egy 2,65 literes kompresszort, ami 0,8 baros nyomás mellett 771 lóerőt és 847 Nm-es nyomatékot szabadít rá a kerekekre (Ford GT: 656 lóerő, 746 Nm).
Ördögi számok ezek egy kizárólag hátul hajtó kocsitól akkor, amikor a BMW a biztonság kedvéért már a 600 lóerő körüli M5-öst is inkább alapáron kínálja xDrive összkerékhajtással.
László Ferenc
Normálisan közlekedni ha nem is lehetetlen, de nagyon nehéz a GT500-zal.
Elég szinte csak a gázadásra gondolni, hogy a kocsi rögtön meginduljon, a sebességhatárok betartásához tojásokon kell lépkednünk. Harmadnyi gáz elég a legtöbb előzés biztonságos leküzdéséhez, és ami e felett van, az maga a pokol. Vagy a mennyország. Megközelítés kérdése.
Mindegy milyen fokozatban vagyunk, a gyorsulás azonnali, letaglózó, nyakcsigolya-roppantó. Mégis érdemes váltogatni a kormány mögötti fülekkel, mert a kifejezetten ebbe a modellbe fejlesztett hétfokozatú duplakuplungos váltó villámgyorsan, alig 80 ezredmásodperc alatt pakolja a fokozatokat, és az ezzel járó hanghatások is könnyeket csalnak a petrolhead hallgatóság szemébe.
Felesleges macsó módon kéziváltóért sírni, meglátásunk szerint ez már nem az a teljesítmény kategória, ahol a manuális kapcsolású váltó hozzáadna a vezetési élményhez, sőt!
László Ferenc
László Ferenc
Őrült tempó
Hiába a 315-ös hátsó gumik, melyeket kifejezetten erre a típusra optimalizáltak, a tapadásért folytatott küzdelem folyamatos. És ne gondoljuk, hogy ha minden Normal módban van és az összes elektronikus őrangyal szolgálatot teljesít, akkor ne lehetne meg pillanatok alatt a baj.
A GT500 folyamatosan csíp, csípked, és teszi mindezt a tapasztalt sofőrök legnagyobb örömére. Egy a lényeg, nem szabad hagyni, hogy megmarjon. A tempót fokozatosan szabad csak növelni, és
nem árt végig a fejünkben tartani, hogy egy közel 4,8 méteres és 1,8 tonnás fenevadat terelgetünk.
László Ferenc
A 3,5 másodperces 0-100-as szintidőnél az összkerekes riválisok sokkal meredekebbet tudnak, de egyikük sem ordít, hörög, durrog olyan vehemensen, mint ez a Shelby, ami emiatt még a ténylegesnél is sokkal gyorsabbnak érződik.
Az aktív szelepes kipufogó hangereje négy fokozatban állítható, és mivel amerikai piacos autóról beszélünk, mérget vehetünk arra, hogy még leghalkabb módban is sokkal komolyabb a színház, mint egy politikailag korrekt európai sportkocsi leghangosabb beállítása mellett.
A kormányzás közvetlen és pontos, a futómű kemény, de nem annyira, mint elsőre gondolnánk. Nem rossz, de azért nem olyan pengeéles a szett, mint amivel egy komolyabb Porsche büszkélkedhet. Szerény véleményünk szerint a stopperóra ellen folytatott küzdelem élvezetesebb egy zuffenhauseni sportolóban, de ha a vigyor/kilométer faktort nézzük, akkor az amerikai vasnak áll a zászló.
A normál Mustangokból már ismerős lehet a rajtelektronika és gumimelegítő üzemmód. Utóbbi lényege, hogy állóhelyzetben egyszerre nyomjuk a féket és a gázt, melynek hatására az első fékek fognak, a hátsó kerekek pedig kisebb-nagyobb füstjelek kíséretében gyorsan felveszik az üzemi hőfokukat.
A 420-380 milliméteres Brembo fékek hatalmasak, kegyetlenül fognak, jól adagolhatók és a fáradás legapróbb jelét sem mutatják.
László Ferenc
Van étvágya?
Az első fél tanknyi üzemanyag elfogyasztását követően rápillantottunk az addig megtett távolságra, és kiderült, hogy még csak 75 kilométert hagytunk magunk mögött. 30 liternyi benzinről beszélünk, ráadásul a 100-as racing fajtából valóról.
Nem állítjuk, hogy nem lehet 18-20 literrel elgurulgatni a GT500-zal, csak éppen nem érdemes. Ha "csak" ennyi a fogyasztás, akkor egyszerűen nincsenek kiaknázva a lehetőségek, és ez esetben sokkal inkább egy normál Mustang való nekünk.
László Ferenc
Ami nemcsak jelentősen kevesebbet fogyaszt, hanem könnyebben uralható, egyszerűbb vele a hétköznapi közlekedés, és ha odalépünk neki, még mindig 4,3 másodperc magasságában katapultál 0-ról 100-ra. Tény ami tény, 290-nel nem fog menni, mint ez a Shelby, ami persze leginkább csak az Autobahnon vagy versenypályán jelenthet hátrányt.
A Ford által gyártott GT500-nál is akad egyébként erősebb Mustang, a Shelbynél készülő SuperSnake. Ezt az általunk a cég Las Vegas-i központjában kipróbált 825 lóerős és kéziváltós modellt egy 5 literes kompresszoros motor hajtja, és ottjártunkor már javában tesztelték az 1100 lóerős kivitelt is.
László Ferenc
Konklúzió
+ : hamisítatlan amerikai életérzés, letaglozó menetteljesítmények, elképesztő hanghatás.
–: nagy és nehéz, a benzintank lehetne nagyobb, a legtöbbünk számára álom marad.
Az Egyesült Államokban arcpirítóan olcsón, átszámítva már 21 millió forint magasságában hazavezethető egy Shelby GT500, ami mire eljut hozzánk, 50 millió forintra drágul. 16 millió forintos normál Mustangból akár hármat is vehetnénk ebből az összegből, mégsem nevezhető túlárazottnak ez az amerikai drog.
Ennyi pénzből ugyanis nehezen találunk más közel 800 lóerős sportkocsit, amiben ráadásul egy komplett család elfér, akár csomagokkal együtt.
Józan ész mentén nem nagyon lehet megindokolni a Shelby GT500 létezését. Mégis szerencsésnek érezhetjük magunkat, ha néha napján szembejön velünk egy ilyen közúti fenevad, mely a maga faragatlan módján üvölti bele a világba, hogy a kompresszoros V8 a pokolban is kompresszoros V8.
Ebben a maximálisan benzingőzős gyárban csak a kis golfautó elektromos, de még az is Mustang formájú. Megnéztük, hogy hol készülnek Shelby 800-1200 lóerős közúti fenevadjai.
Nemcsak EKG-t készít, pulzust mér és alvást figyel, hanem többek közt hagyományos vérnyomásmérésre is képes a Huawei orvostechnikai minősítésű okosórája.