szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Megsüllyedt a talaj, és szétrepedt a szinte vadonatúj aszfalt.

Alig két évvel az elkészülte után megcsúszott a talajvíz miatt Szikszó térségében az M30-as autópálya. A szakaszt már februárban lezárták, és a tervek szerint augusztus 18-án kellett volna visszaadni a forgalomnak, ez azonban nem történt meg.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) kiadott egy friss közleményt, amely szerint komoly probléma merült fel, mivel a vizsgálatok során kiderült, hogy a talaj instabil, amit rétegvizek okoznak. Az ÉKM felszólította a kivitelezőt, hogy jótállás keretében végezze el a szükséges javításokat, azonban ezek akár 10-11 hónapot is igénybe vehetnek.

A töltést a jobb pálya alatt a teljes szakaszon és teljes magasságban, továbbá a bal pálya alatti szakaszon a károsodott mélységig, de legalább az úttükör szintje alatti 4 méteres vastagságig el kell bontani – közölte az ÉKM. A különböző mélységben megjelenő rétegvizek elvezetését a bal oldalon mélyszivárgó rendszerrel oldják meg, a süllyedést is okozó altalaj elmozdulásának megakadályozása érdekében pedig hét sorban elhelyezett, az alapkőzet mélységétől függően, mintegy 20-25 méter hosszúságú cölöpökből álló hézagos cölöpfalat alakíthatnak ki.

Videó: Ilyen most az M30-as szétrepedt szakasza, amit a Strabag épített, és fél évre le kell zárni

A céget a magyar állam felszólította, hogy végezze el a helyreállítást.

A javításokat a Strabag Konzorcium végzi majd el, mivel ők építették az M30-as autópálya érintett szakaszát. A helyreállítás ideje alatt az érintett szakasz lezárva marad, és a forgalmat kerülőutakon vezetik el.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!