Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Megérkezett a Duster nagytestvére, mely az eddig készült legnagyobb és legerősebb Dacia.
A Dacia elérhető árú bestseller szabadidő-autója, a Magyarországon is jelentős mennyiségben értékesített Duster fölé most érkezett egy nagyobb testvérmodell.
A keresztségben a Bigster nevet kapott újdonság változatlan szélesség mellett 23 centiméterrel hosszabb az általunk a közelmúltban alaposan letesztelt Dusternél.
Az 1,81 méter hosszú és 1,71 méter magas legújabb román divatterepjáró 4,57 méter hosszú, a tengelytávolsága pedig 2,7 méterre gyarapodott.
A tágasnak ígérkező ötszemélyes utastérben kiviteltől függően 7-10 colos digitális műszeregység, illetve alapáron járó 10,1 colos infotainment kijelző található.
A jobban felszerelt példányokban többek közt hatalmas panoráma-üvegtető, Arkamys 3D hifi, vezeték nélküli mobiltöltő, adaptív tempomat, illetve elektromos mozgatású csomagtérajtó is található.
A számos praktikus részletmegoldást felvonultató Bigster második üléssorában átlag feletti a lábtér, a csomagtartó pedig 667 literes.
A 17-19 colos kerekeken gördülő, CMF-B platformos új modell a Dusterhez hasonlóan nem készül dízelmotorral.
Vadonatúj a Hybrid 155 nevezetű hajtáslánc, melyben egy 1,8 literes 4 hengeres benzinmotor, két villanymotor, egy 1,4 kWh kapacitású akkumulátor és egy 4+2 fokozatú automata váltó található.
A városi használat során akár 80 százalékban elektromos módban működni képes hibrid Bigster 155 lóerős teljesítményű, vagyis az eddigi legerősebb Dacia.
A TCe 140 lágyhibrid verzió egy 1,2 literes 3 hengeres benzinmotorra és egy 0,8 kWh-s akkumulátorra épül, és könnyen kikövetkeztethető módon 140 lóerős.
Szintén 140 lovas az ECO-G 140 változat, melynek lágyhibrid LPG hajtásrendszere 1450 kilométeres hatótávval kecsegtet.
Végül, de nem utolsósorban a TCe 130 4×4-ről is szólnunk kell, mely 1,2 literes benzinmotoros lágyhibrid modell, 130 lóerőt és összkerékhajtást vonultat fel.
A forgalmazás 2025 elején kezdődik meg, az európai indulóár várhatóan 25 ezer euró (10 millió forint) körül fog alakulni.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.