szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Csábító volt követni a Tesla megközelítését egy óriási érintőképernyővel, de rájöttek, korántsem tökéletes.

A Hyundai a hírek szerint, visszatér a hagyományos gombokhoz, eltávolodva valamennyire a teljesen érintőképernyős megoldásoktól az autók kezelőszervezinél. Ha Hak-soo, a Hyundai Design North America alelnöke azt mondta, hogy a felhasználók gyakran bosszankodnak az érintőképernyők miatt, mivel ezekkel nem olyan gyors és intuitív vezérlés, mint a hagyományos gomokkal, különösen vezetés közben. A Hyundai nemrégiben újragondolta az Ioniq 5 modell klímaberendezését, és hamarosan más járművekbe is visszahozza a fizikai gombokat, hogy megkönnyítse a rutinfeladatok elvégzését a sofőröknek.

A Tesla inspirálta infotainment rendszerek “wow” tényezője eleinte csábító volt, de a Hyundai szerint a gyakori funkciók elérése érintőképernyőkön keresztül nem mindig praktikus, sőt, zavaró lehet. Az Euro NCAP is kifejezte aggályait, és 2026-tól szigorúbb elvárásokat állít az autógyártók számára, amelyek fizikai gombokat követelnek meg bizonyos biztonsági funkciókhoz az ötcsillagos minősítés eléréséhez.

2025 Hyundai Ioniq 5
Hyundai

Ugyanakkor a Hyundai a technológia jövőjét is szem előtt tartja, mivel már dolgozik olyan fejlettebb kijelzőkön, amelyek a teljes szélvédőt lefedik, és nagyrészt hangvezérléssel működnek. Ez a megoldás várhatóan 2027-ben jelenhet meg a tömeggyártásban. A gyártó azonban ameddig csak lehet, megtartaná most a gombokat a belső kialakításban, és csak a magasabb szintű önvezetés (4-es szint) esetén vált majd teljesen digitális megoldásokra, amikor a járművek már képesek lesznek a sofőr közreműködése nélkül is biztonságosan közlekedni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!