szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A 600 lóerősnek ígérkező új RS5 szedán és kombi változatban fog támadni.

Nemrégiben volt szerencsénk alaposan meghajtani a régi Audi A4-et váltó vadonatúj A5 eddigi legsportosabb változatát, a 367 lóerős 3 literes turbós V6-os benzinmotorral szerelt lágyhibrid S5-öt, és nyílt titok, hogy hamarosan érkezni fog egy ennél is jelentősen izmosabb abszolút csúcsmodell.

A vadonatúj RS5 az Audi Sport első plugin hibrid hajtásláncú modelljének ígérkezik, mely szedán és kombi változatban fog készülni.

Az álcázófóliás prototípusok formájában egy ideje már javában közutakon is tesztelt újdonság várhatóan megtartja az előző RS5 2,9 literes biturbó V6-os erőforrását, mely ezúttal továbbfejlesztett formában és villanymotorral kiegészítve támad.

A 4,5 másodperces 0–100-as gyorsulású Audi S5
László Ferenc

Míg a korábbi RS5 kiviteltől függően 450-470 lóerőt tudott, addig az új verzió előreláthatólag 600 lóerőt szabadít majd rá a négy kerékre.

A 0–100-as gyorsulás szintideje ennek jegyében egészen biztos kevesebb, mint 4 másodperc lesz, abban pedig egyelőre csak bízni tudunk, hogy a tömeg várhatóan nem nő meg olyan mértékben, hogy jelentősen rányomja a bélyegét a kanyartempóra.

Az általunk már rendesen meghajtott egyik fő riválisban, a 680 lóerős Mercedes-AMG C 63 S E Performance-ban 2 literes 4 hengeres motorra épülő plugin hibrid hajtás váltotta a régi 4 literes V8-as egységet.

Mercedes-AMG C63 S E Performance
Mercedes-AMG

A BMW M3 Competitionben lévő 530 lovas 3 literes biturbó 6 hengeres motor továbbra is elektromos rásegítés nélküli.

BMW M3 Touring
BMW
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!