szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Külön érdekesség, hogy a Mercedes és a BYD közösen hozta létre a Denza márkát.

A BYD bejelentette, hogy zászlóshajó-modelljével, a Denza Z9 GT-vel belép az európai piacra. A lépés célja egyértelmű: felvenni a versenyt a kontinens prémium márkáival, köztük a BMW-vel, a Mercedesszel és az Audival. A Denza márkát eredetileg a BYD és a Mercedes-Benz közösen alapította, de tavaly szeptember óta teljes egészében a kínai autógyártó tulajdonában van – írja a Reuters.

A Z9 GT az év végén érkezik, először tisztán elektromos, majd 2026 elején hibrid változatban is elérhető lesz. A csúcskategóriás modell 1000 lóerős teljesítményt kínál, és a dizájnját az Audi korábbi vezető formatervezője, Wolfgang Egger jegyzi.

BYD Global on X (formerly Twitter): “Can’t wait to see @Denza_europe make its European debut at Milano Design Week! https://t.co/COCL30UTM4 / X”

Can’t wait to see @Denza_europe make its European debut at Milano Design Week! https://t.co/COCL30UTM4

Bár a pontos európai stratégia és modellpaletta egyelőre nem ismert, annyi biztos, hogy a Denza prémium pozíciót céloz: az első modell ára várhatóan meghaladja a BYD jelenlegi legdrágább európai ajánlatának, a 72 ezer eurós (30 millió forint) modellnek az árát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!