A Ford szerint a belső égésű motorok iránti vásárlói lelkesedés látványosan csökken. John Lawler pénzügyi igazgató egy befektetői konferencián úgy fogalmazott: a hajtáslánc már nem meghatározó tényező az autóvásárlásnál, a lóerő, a nyomaték vagy a hengerszám sok vásárlót egyszerűen nem érdekel – írja a Motor1 oldal.
A Ford állítása szerint a mai autóvásárlók inkább a dizájnt, az infotainment-rendszereket vagy a biztonsági technológiákat helyezik előtérbe – nem azt, mi dolgozik a motorháztető alatt.
Az érdeklődés visszaeséséhez az egyre szigorodó környezetvédelmi szabályozás is hozzájárul. A gyártók kénytelenek kisebb és takarékosabb motorokat fejleszteni, amelyek ritkán keltenek rajongást. A korábban izgalmas és karakteres autók egyre inkább kiszorulnak a kínálatból, különösen Európában, ahol 2035-től már csak zérókibocsátású új autókat lehet forgalomba hozni. Mindez ahhoz vezet, hogy a belső égésű motorok rajongótábora – amely sosem volt többségben – egyre kisebb piaci résszé zsugorodik.
Bár a Ford a Mustangban még megtartotta az ikonikus V8-ast, ennek értékesítése az európai adóterhek miatt egyre nehezebb. A klasszikus motorok utáni vágyat jól példázza a visszhang, amit az AMG C63 négyhengeres hibrid változata váltott ki. Ugyanakkor van remény: a sportos hibridek, a szintetikus üzemanyagok és a Toyota által fejlesztett hidrogénmeghajtású motorok egyaránt esélyt adhatnak a technológia túlélésére.