szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Hiába most a rekorderős négyhengeres, nem igazán nyerte el a vásárlók tetszését.

A szigorodó környezetvédelmi előírások ellenére a Mercedes továbbra is elkötelezett a V8-as motorok mellett, sőt, az S-osztályon is megtartja a V12-es erőforrást bizonyos piacokon. A közelgő Euro 7-es szabványnak megfelelő, új generációs, csúcstechnológiás, villamosított V8-as motor már készül, és egyes források szerint 2026-tól akár a Mercedes-AMG C63-ban is elérhető lehet. Bár az AMG hivatalosan nem erősítette meg ezt, a pletykák szerint az új motor először a CLE63 modellben debütálhat.

A brit Autocar szerint az új V8-as egység várhatóan a meglévő, ikerturbós, 4,0 literes motor továbbfejlesztett változata lesz. Az új motor enyhe hibrid technológiát alkalmazhat, így a jelenlegi bonyolult plug-in hibrid rendszert elhagyhatják. Ez jelentős fordulatot jelentene az AMG vezérigazgatójának, Michael Schiebének a korábbi kijelentéséhez képest, aki 2023 végén még kitartott a négyhengeres hibrid hajtáslánc mellett. Az AMG vezetése korábban elismerte, hogy a C63 hengereinek felére csökkentése miatt ügyfeleket veszítettek.

A pletykák szerint az új V8-as motor nemcsak a C63, hanem más modellek számára is elérhetővé válhat, bár a GLC63 esetében még kérdéses, hogy lecserélik-e a 2,0 literes motort. A V8-as hajtáslánccal szerelt jövőbeli AMG-k várhatóan hangszórókon keresztül sugárzott, mesterséges motorhanggal próbálják visszahozni a régi V8-asok jellegzetes morgását. Az autó áttervezése azonban nem lesz olcsó, de a Mercedes és az AMG valószínűleg abban bízik, hogy a vásárlók visszatérnek, ha a C63 újra nyolchengeres motort kap.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!