Visszatért a sportos Peugeot 208 GTi – egy kis e-betűvel a hátulján

Igencsak fontos a jelölés, ugyanis elektromos hajtású a kis hot hatch.

  • HVG HVG
Visszatért a sportos Peugeot 208 GTi – egy kis e-betűvel a hátulján

A Peugeot hivatalosan is bemutatta az új e-208 GTi-t, amely nemcsak a legendás GTi név visszatérését jelzi, hanem egyben a francia márka első tisztán elektromos sportmodellje is. A Le Mans-i 24 órás verseny előtt leleplezett hot hatch egy 280 lóerős, 345 Nm nyomatékú villanymotort kapott, amellyel 5,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára – 0,2 másodperccel gyorsabban, mint az Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce, amellyel azonos műszaki alapokra épül.

Az 54 kWh-s CATL akkumulátorral a hivatalos hatótávolság 350 km, gyorstöltésre pedig legfeljebb 100 kW teljesítménnyel képes.

Peugeot e-208 GTi
Peugeot
Peugeot e-208 GTi
Peugeot

A formaterv is a sportosságot hangsúlyozza: 18 colos, perforált hatású felnik, Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok (215/40 R18), szélesített kerékjáratok, és 30 mm-rel ültetett karosszéria teszi látványossá. A nyomtáv elöl 56 mm-rel, hátul 27 mm-rel nőtt.

Az utastérben Alcantara, piros kárpit, új grafikájú műszerek és sportülések fogadják a vezetőt. A részlegesen önzáró differenciálmű és a GTi hagyományaihoz méltó menetteljesítmény alapján a Peugeot e-208 GTi igazi elektromos élményautónak ígérkezik a kisautók mezőnyében.

Peugeot e-208 GTi
Peugeot
Peugeot e-208 GTi
Peugeot