A szigorodó károsanyag-kibocsátási normák egyre jobban megnehezítik a nagy és erős benzinmotorok életét, azonban a BMW sportos M-részlegének vezetője szerint a hamarosan életbe lépő Euro 7-szabályozás után is a kínálatban maradnak a bajor cég izgalmas erőforrásai.
Frank van Meel elmondta: nem kell attól tartani, hogy a komolyabb BMW M-modellekbe kis lökettérfogatú, 3-4 hengeres motorok fognak kerülni.
„Nem tudok elképzelni egy négyhengeres motort az M5-ben” – nyilatkozta a cégvezető, aki elmondta, hogy az Euro 7 életbe lépését követően is kaphatók lesznek soros 6 hengeres és V8-as benzinmotorral szerelt M-es modellek, amelyeknek a teljesítménye sem fog csökkenni.

A közelmúltban nagy port kavart, hogy a rivális Mercedes-AMG 2 literes, 4 hengeres turbómotort szerelt a plug-in hibrid technikájú és ólomnehéz, nem mellesleg méregdrága C 63-ba, amely azt megelőzően 4 literes V8-ast vonultatott fel.
Ehhez képest a rivális BMW M3 mind a mai napig hibrid technika nélküli, 3 literes, 6 hengeres, őszinte benzines erőforrással bír.
A közelmúltban piacra dobott és nem kevesebb mint 2,5 tonnás M5 már nem kerülhette el az elektrifikálást, azonban a plug-in hibrid technikával megspékelt újdonság „szíve” továbbra is egy 4,4 literes, V8-as erőforrás.
