A BMW kitart a nagy 6 hengeres és V8-as motorok mellett

A nagy teljesítményű benzines BMW-erőforrások rajongóinak nincs okuk az aggodalomra.

  • HVG HVG
A BMW kitart a nagy 6 hengeres és V8-as motorok mellett

A szigorodó károsanyag-kibocsátási normák egyre jobban megnehezítik a nagy és erős benzinmotorok életét, azonban a BMW sportos M-részlegének vezetője szerint a hamarosan életbe lépő Euro 7-szabályozás után is a kínálatban maradnak a bajor cég izgalmas erőforrásai.

Frank van Meel elmondta: nem kell attól tartani, hogy a komolyabb BMW M-modellekbe kis lökettérfogatú, 3-4 hengeres motorok fognak kerülni.

„Nem tudok elképzelni egy négyhengeres motort az M5-ben” – nyilatkozta a cégvezető, aki elmondta, hogy az Euro 7 életbe lépését követően is kaphatók lesznek soros 6 hengeres és V8-as benzinmotorral szerelt M-es modellek, amelyeknek a teljesítménye sem fog csökkenni.

Az M5 8 hengeres erőforrássa, amely hibrid technikával kiegészítve 727 lóerőt és 1000 Nm-t tud
BMW

A közelmúltban nagy port kavart, hogy a rivális Mercedes-AMG 2 literes, 4 hengeres turbómotort szerelt a plug-in hibrid technikájú és ólomnehéz, nem mellesleg méregdrága C 63-ba, amely azt megelőzően 4 literes V8-ast vonultatott fel.

Ehhez képest a rivális BMW M3 mind a mai napig hibrid technika nélküli, 3 literes, 6 hengeres, őszinte benzines erőforrással bír.

A közelmúltban piacra dobott és nem kevesebb mint 2,5 tonnás M5 már nem kerülhette el az elektrifikálást, azonban a plug-in hibrid technikával megspékelt újdonság „szíve” továbbra is egy 4,4 literes, V8-as erőforrás.

BMW M5 kombi és szedán
BMW