szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A német auto motor und sport magazin aktuális tesztjén három népszerű gyerekülést vizsgáltak meg tüzetesen, és...

A német auto motor und sport magazin aktuális tesztjén három népszerű gyerekülést vizsgáltak meg tüzetesen, és riasztó eredmények születtek. A TÜV Süd tesztrendszerén kilenc gyerekülés közül három nem felelt meg a követelményeknek, egy további ülés pedig csak korlátozottan ajánlható.

Mint ahogy 2010-ben is, ebben az évben is a tíz tesztelt ülés közül a fele „nem ajánlott” besorolást kapott, mivel részben súlyos gyengeségek mutatkoztak a teszt során. Simán elbukott a teszten az egy éves korig használatos, autós kisgyermekhordozó, a Concord Intense, mely isofix rendszerrel van felszerelve és 175 euróba kerül. Amikor a tesztautó 51 kilométer/órás sebességnél frontálisan ütközött egy akadállyal, az isofix-rögzítés bilincsei nem bírták a terhelést és kinyíltak. A gyermekhordozó tulajdonképpen halálos repülő tárggyá változott pillanatok alatt. Ez már csak azért is elgondolkodtató, mert a balesetek általában nem 51 kilométer/órás sebességnél történnek, hanem inkább nagyobb sebességnél.

A biztonsági öv kicsúszik a rögzítésből
A 36 kg-ig terhelhető gyereküléseknél is akadnak feltűnően gyenge minőségű példányok. Ugyancsak simán megbukott a Cartrend Kids Sunny ülésmagasító 10 euróért, melyet a barkácsáruházak kínálnak. A törésteszt során a biztonsági övnek még esélye sem volt, hogy a helyén tartsa az ülésmagasítót. Előrecsúszott a tesztbaba alatt, miközben a biztonsági öv a has és nyaki tájékon súlyos sérüléseket okozhat a gyermeken. A Storchenmühle Taos fantázianévre hallgató 120 euróértl még relatív olcsónak számító gyerekülés is elvérzett a teszten. A törésteszt során a biztonsági öv kicsúszott a váll feletti rögzítő pontból, úgy hogy a tesztbaba szabadon elmozdult. Ezután hirtelen lefékeződik az ülés és összecsukódik, mint egy bicska, ami veszélyes sérüléseket okozhat a nyak környékén.

Hasonló problémával küzd a Römer Kidfix ülése is 150 euróért. Noha az övelvezetés első pillantásra sokkal magasabb minőségről tanúskodik, mégis kicsúszik az öv, ezzel több mozgásteret biztosítva a tesztbabának – és így az ütközésnél megnő a terhelés a mellkasra. Mivel a mért értékek alacsonyabbak voltak, mint a Storchmühle Taos modelljénél, ezért ez az ülés feltételesen ajánlott besorolást kapott.

Ezzel szemben ajánlott minősítést kapott a Recaro Young Profi, a Maxi Cosi Pebble, a Sybes Aton és a BeSafe IziGo. A nagyobb gyerekeknek készült üléseknél csak a Kiddy Cruiserfix Pro (170 euró) felelt meg maradéktalanul a teszten támasztott elvárásoknak.

Kilenc gyerekülés-rendszer közül csak öt volt hibátlan. Három elvérzett, egy csak feltételesen ajánlott besorolást kapott. A szakemberek szerint ez az eredmény azért is frusztráló és szomorú, mert az összes ülés megfelelt az ECE-normának.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!