#Budapest



Ivóvíz nincs, uniós farm lesz: leválnának Budapestről az elkeseredett óbudaiak
 

Ivóvíz nincs, uniós farm lesz: leválnának Budapestről az elkeseredett óbudaiak

Óbuda vezeti azt a több országban zajló EU-projektet, aminek keretében egy városi farmot hoznának létre, ahol természetbarát módon, civilek és iskolák bevonásával növénytermesztésbe fogna a lakosság. Csakhogy ez egy olyan budai városrészen valósulna meg, ahol nincs se víz, se tömegközlekedés, se rendes utak, miközben évtizedek óta nézik az itt lakók, ahogy a szomszédos lakóparkban mindez megvalósul. Ezért azt fontolgatják a csúcshegyiek, hogy leválnának a fővárosról, ami a kerület újrázó polgármestere szerint „abszurd”.






A traffipaxok üzemeltetése drága – ez a mázlijuk a gyorshajtóknak és az ámokfutóknak
 

A traffipaxok üzemeltetése drága – ez a mázlijuk a gyorshajtóknak és az ámokfutóknak

A rendőrség pénztelensége is az oka annak, hogy még mindig nem lehet büntetni azoknak a kameráknak a felvétele alapján, amelyeknek a telepítését Karácsony Gergely főpolgármester csaknem egy éve jelentette be. Miután a traffipaxok megvásárlása és üzemeltetése is sokba kerül, a bírság pedig végső soron az államháztartást gazdagítja, így a szűkös költségvetésből gazdálkodó rendőrségnek és az önkormányzatoknak sem érdekük, hogy elkapkodják a telepítést és az abból fakadó költségnövekedést – hívták fel szakemberek a HVG figyelmét.

Gajdos Petra, Szabó Yvette Gajdos Petra, Szabó Yvette






Négykerekűekkel a kétkerekűek szolgálatában
 

Négykerekűekkel a kétkerekűek szolgálatában

Azt hihetnénk, hogy autómegosztó szolgáltatást csak magáncélra vesznek igénybe a felhasználók, pedig a carsharing megoldást jelenthet azoknak a vállalkozásoknak is, amelyek nem szeretnék, hogy több millió forintnyi tőkéjük álljon cégautókban. Cikkünkben erre mutatunk egy hazai példát.

GreenGo GreenGo