Mégis fizetős lesz a teljes M0-s
Nem holnaptól, de amint kifutnak az uniós kötelezettségek, a jelenleg még ingyenes autópálya-szakaszokat is fizetőssé teszik Fónagy János, a fejlesztési minisztérium politikai államtitkára szerint.
Nem holnaptól, de amint kifutnak az uniós kötelezettségek, a jelenleg még ingyenes autópálya-szakaszokat is fizetőssé teszik Fónagy János, a fejlesztési minisztérium politikai államtitkára szerint.
Ingyenes lesz a budapesti Liszt Ferenc repülőtérig tartó útszakasz, az M8, M9 autóutak Duna-hídjainak használatáért sem kell majd fizetni. Annak, aki csak ezen szakaszok használatáért vásárolta meg az éves megyei matricát, visszaadják a pénzt, de ha már valaki például egy budaörsi szakaszra is kitévedt, akkor bukhatja az összeget. A fogyatékkal élők és a nagycsaládosok – legalább 4 gyerekkel rendelkezők – kedvezményben részesülnek.
Nem jelent meg a Fidesz-KDNP frakciója a parlamentben az MSZP által kezdeményezett parlamenti ülésnapon, ahol az M0-s lett volna a téma, ezért a parlament nem volt határozatképes. Az MSZP elnöke közölte, a tény, hogy a Fidesz nem jelent, meg azt jelenti, hogy a társadalmi akarattal szemben be akarják vezetni az M0-s fizetőssé tételét.
Ha az a cél, hogy a családok munka nélkül töltsék együtt a vasárnapot, akkor miért pont a családi vállalkozásokat engedik dolgozni? Milyen tanulmányok alapján állítják, hogy nem lesznek leépítések a kereskedelemben? Tényleg tehetetlen az állam a munkavállalói jogok érvényesítésében? A vasárnapi zárva tartás elfogadásának napján kérdezte a hvg.hu kormánypárti képviselőket.
A minisztériumba behívták azt a 19 érintett, főváros környéki település önkormányzati képviselőit, akik érintettek az M0 körgyűrűre kivetendő útdíjban. Elmagyarázták nekik, hogy minden autósnak havonta csak egy liter benzin árába kerül a bejelentett megyei matrica. A Fónagy János által celebrált összejövetel olyan jól sikerült, hogy a végén az érintettek – az NFM közlése szerint – kijelentették: alapvetően egyetértenek az útdíj bevezetésével.
Legkésőbb 2018-ig átadhatják az M6-os és az M60-as autópálya horvát határig vezető részeit – ezt ígérte a napokban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára. Fónagy János szerint 120-150 milliárd forintból építhetik meg a hiányzó sztrádaszakaszokat, az előkészületek egy részét már elkezdték – olvasható a Dunántúli Napló oldalán.
Hasztalan próbáltuk megtudni a reklámadó módosítójára szavazó képviselőktől, kik azok a magánszemélyek, akik hirdetik magukat és mentesülnek a reklámadó alól. Ilyenek például a politikusok. De kik még? A párkeresők? A saját magukat reklámozók? A KDNP-s Rubovszky Györgytől csak annyit tudtunk meg, hogy tüdőgyulladással rángatták be szavazni, frakciótársa, Hargitai János szerint pedig politikailag motivált kérdéseket tettünk fel. A fideszes Németh Zsolt nem így szokott interjút adni, Fónagy János viszont elismerte, hogy a parlamenti szavazás nem mindig lexikális tudáson alapul.
A Fidesz EP-kampányának szlogenjével összhangban munkahelyükre ballagó kormánypárti képviselőket kérdeztünk arról, hogy vajon ők mit üzennek Brüsszelnek, illetve hogy kell érteni a "tiszteletet a magyaroknak!" követelést. A kérdésre érdemi – bár kitérő – választ csak Fónagy János fejlesztési államtitkár adott, Hende Csaba honvédelmi miniszter pedig azokhoz irányította riporterünket, akik a plakátot készítették.
Érvek helyett inkább hitvitát folytat a kormány az utóbbi napokban az új paksi atomerőmű építésével kapcsolatos meggyőzésben. Mivel az Oroszországgal kötött paktum érdemi részéről már alig-alig esik szó, sorra vettük az utóbbi napokban érvként hangzó állításokat, és megpróbáltuk azokat köszönő viszonyba hozni a megismerhető valósággal. Íme.
Nem zombiválogatás, csak rezsifórum. Odabent mindenkinek szabad a kedves nevét, regisztrálni kötelező, de fel lehet iratkozni a Magyar Csapatba is megvédeni a gyed extrát, meg a másik íven a rezsicsökkentést. Aztán Pokorni Zoltán, Fónagy János és Gulyás Gergely elmondja, milyen jó a rezsicsökkentés. Tóta W. Árpád a Magyar Csapat egyik gyűlésén járt.
Fónagy János államtitkár képviseli a magyar kormányt Ariel Saron volt izraeli miniszterelnök temetésén - tájékoztatta az MTI-t a Kormányzati Információs Központ vasárnap este.
A tűzifát nem sorolná hatósági ára körbe Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára, ugyanakkor a szociális tűzifának nagyobb reklámot csinálna, és nem csak a 3000 fő alatti településeken osztanának rászorulóknak, hanem nagyobb helységekben is - írta a Népszabadság.