Alonso idén hatmillióval kevesebbel kénytelen beérni
A kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonso hatmillió fonttal kevesebbet kap idén, mint amiről eredeti szerződése szól. Az ok ezúttal is a világgazdasági válság.
A kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonso hatmillió fonttal kevesebbet kap idén, mint amiről eredeti szerződése szól. Az ok ezúttal is a világgazdasági válság.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kedden hivatalosan is közölte, hogy az idén még nem vezeti be a győzelmi szabályt, vagyis marad a korábbi pontrendszer a Forma-1-ben.
Jövőre kevesebbe kerülhet a versenyzők számára szóló Forma-1-es licenc kiváltása.
Az új szabályok tesztkorlátozása ellenére Ron Dennis cégelnök, a Mclaren-Mercedes nemrég lemondott csapatvezetője kijelentette: a csapatnak továbbra is szüksége van tesztpilótáira.
Elköszönt a Forma-1-es Ferraritól Jean Todt, a korábbi sikerkovács csapatfőnök.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) döntést hozott az új Forma-1-es idény pontszámítási rendszerével, a költségcsökkentéssel és a teszteléssel kapcsolatban. Összegezve: a 2009-es év jelentős változásokat hoz a Száguldó Cirkuszba.
Sokak szerint nagyon nehéz dolga lesz Lewis Hamiltonnak, a Forma-1 2008-as világbajnokának, ha meg akarja védeni címét. Az új McLaren-Mercedes, az MP4-24 ugyanis nagyon lassú volt a legutóbbi teszteken, a hibát pedig még nem orvosolták.
Januárban, a 2009-es nevezési lista kibocsátásánál nagy port kavart, hogy a Ferrari két pilótája Felipe Massa és Kimi Räikkönen rajtszámot cserélt. Nem szándékosan, hanem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) véletlenül a magasabb számot osztotta a finnek, pedig 2008-ban csapattársánál hátrébb végzett a világranglistán.
Rubens Barrichello Forma-1-es karrierje a jelek szerint folytatódik, miután egykori csapata, a Honda csapatfőnöke, Ross Brawn kezébe került. A Brawn GP vezetői már jelezték: számolnak a rutinos pilótával, aki a pletykákkal ellentétben így indulhat az idei szezonban.
Alig három héttel a szezonnyitó futam előtt megmenekült a Honda Forma-1-es csapata: , a versenyistálló korábbi brit igazgatója megvásárolta a csapatot, amely a jövőben Brawn GP néven versenyez majd.
A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton és a 2007-ben győztes Kimi Räikkönen is kicsúszott a pályáról a Forma-1-es csapatok spanyolországi tesztelésének utolsó napján, csütörtökön, de mindketten sértetlenül úszták meg balesetüket.
Hivatalosan is elkezdte tevékenységét a Forma-1-es szereplést megcélzó USF1 nevű amerikai csapat, a tulajdonosok kedden bejelentették, hogy versenyautóik készen állnak majd a jövő évi világbajnokságra.
Az olasz hatóságok lezárták a 2007-ben kirobbant kémbotrányt, miután megegyezés született köztük és a vétkes fél, a McLaren-Mercedes ügyvédei között.
Nehéz helyzetben van a Honda Forma-1-es csapata. A várva várt megegyezés bedőlni látszik, a japán céget így egyre inkább fenyegeti a veszély, hogy kifutnak az időből. A sorozat 2009-es szezonjának rajtja a március 29-én lesz Ausztráliában.
A Forma-1 egyik legnagyobb alakja volt az osztrák Niki Lauda, aki február 22-én ünnepli hatvanadik születésnapját. Az emberek csodálatát nem csak azzal vívta ki, hogy háromszor is győzni tudott a száguldó cirkusz világában, hanem mert szörnyű balesete után hatalmas akaraterőről tanúságot téve ismét versenyautóba ült és ismét világbajnok lett.
Felipe Massa, a Ferrari pilótája érte el a legjobb időt a Forma-1-es csapatok szahíri tesztelésének utolsó napján.
Lewis Hamilton, a világbajnoki cím brit védője - ahogy azt egy címvédőtől el is várhatjuk - kijelentette, hogy 2009-ben elszántabb, mint valaha, és mindent megtesz azért, hogy újra az ő fejére kerüljön a Forma-1 koronája.
Az idei költségcsökkentés után az év végén kiszáll a Forma-1-es világbajnokságból a holland illetőségű ING cég, amely a Renault istálló fő-, illetve többek között a Magyar Nagydíj névadó szponzora.
Újabb híresztelés röppent fel a Honda Forma-1-es csapatának új megmentőiről, s bár biztosat nem tudni, a hivatalos bejelentés állítólag már közel van.
Mark Webber, a Red Bull ausztrál pilótája szerint idén végre megszületik az eddig hiányzó összetartás és közös munka a Forma-1-es csapatok között, ami biztosíthatja a csapatok és a sportág jövőjét.