Hann Endre: Kétesélyes a választás
Azt nem látni egyelőre, hogy a háború mekkora fordulatot hoz a választóknál.
Azt nem látni egyelőre, hogy a háború mekkora fordulatot hoz a választóknál.
Beperelte a Mega Film Kiadó Kft.-t Hann Endre, a Medián közvéleménykutató vezetője, jó hírnévhez való személyiségi jogának megsértése miatt. A film készítői azzal védekeznek, hogy egy játékfilmen nem lehet tényeket számonkérni, miközben még múlt héten is azt hangsúlyozták, hogy "a film valós történeten alapul, nem lehet rajta vitatkozni”.
Az ellenzéki szavazók egyharmada is arra számít, hogy a jövő tavaszi választáson nem győz a Márki-Zay Péter vezette összefogás. A Medián gyorselemzése (lásd keretes írásunkat a cikk végén) rámutat ugyanakkor arra, hogy negyed évvel a választás előtt a magyarok többsége úgy érzi: „általában véve az országban” rossz irányba mennek a dolgok. A HVG elemzése szerint az ellenzéki pártok egyik legfőbb problémája az, hogy a pártok mostanáig sem tudta kibékülni a miniszterelnök-jelölti verseny végeredményével.
"Ha egy közvélemény-kutatót elkönyvelnek az egyik oldalra, akkor a másik oldalról kevésbé állnak szóba vele, és egy idő után nem lesznek pontosak a mérései", mondja a Medián igazgatója, akinek figurája feltűnik a Kálomista-féle propagandafilmben, az ElkXrtukban. Felidézi, hogy a '90-es években szinte minden pártnak, a Fidesznek is dolgoztak, mert akkor még nem volt szétszakítva az ország. Állítja, hogy nem a Medián felmérése miatt lépett vissza az előválasztáson Karácsony Gergely. HVG-portré.
A főpolgármester azt nyilatkozta, ő először 2016-ban találkozott Gyurcsány Ferenccel.
Hann Endre karaktere központi szerepet kapott a propagandafilmben.
A két előválasztási forduló közt minden jelölt közvélemény-kutatásokkal igyekezett saját ambícióit igazolni. Beleszóltak ezzel a versengésbe? Milyen hatása lehet kutatásoknak, és mit jelent a szakma számára, hogy a Nézőpont és a Századvég is ezen a területen játszik?
A jelenlegi adatok alapján az ellenzéknek lehet esélye arra, hogy a 2022-es országgyűlési választásokon legyőzze a Fideszt - mondta Hann Endre, a Medián ügyvezető igazgatója a hvg.hu Fülke című podcastjában. Az a mohóság, amivel a Fidesz most építkezik, Hannban azt a gyanút kelti, hogy a kormánypárt kutatásai sem mutatnak nagyon biztató számokat. Az ellenzéknek nem lehet más célja, mint a győzelem, de az sem lepné meg, ha a várható koalíciós nehézségek és a Fidesz viselkedése miatt ettől kicsit tartanának.
Két és fél év alatt 400 felmérést rendelt meg a Miniszterelnöki Kabinetiroda, hogy tudják, miről szóljon a kormánypropaganda, a Medián ügyvezetője úgy számolt, hogy ez félmilliárdos kiadást jelenthetett.
Videóban elemezzük az önkormányzati választás utáni belpolitikai helyzetet a Medián ügyvezető igazgatójával. Hann Endre szerint az elmúlt hetek fejleményei alapján egyértelművé vált: új helyzet van.
Szánalmas a közvélemény-kutatásokra mutogatni, bátrabb volna tükörben nézni – így reagált a Molnár Gyula által betámadott Medián vezetője a kritikákra. Hann Endre az MSZP elnök által felhozott példákat elmagyarázva utasította vissza, hogy a Botka bukásával záruló, elmúlt időszakban politikacsinálók lettek volna.
A Medián mérése szerint a baloldali ellenzéki pártok visszalépett jelöltjére a választók 12 százaléka szavazott volna, míg Bokros Lajost 5 százalékuk szeretné főpolgármesternek. Így volt ez legalábbis a Falus Ferenc visszalépése előtti héten.
A közhangulat drámai romlása a legjellemzőbb 2011-re - mondta Hann Endre, a Medián ügyvezető igazgatója az InfoRádió műsorában. A kormány teljesítményével a lakosság 30 százaléka elégedett - ez 16 százalékpontos csökkenés. Év végén 80 százalék szerint mentek rosszul a dolgok, ami pedig több mint 30 százalékpontos emelkedés.
A Medián közvélemény-kutató intézet ügyvezető igazgatója, Hann Endre szerint drámai, hogy mekkora azoknak a választóknak a száma, akik egyik párthoz sem kötődnek, akik "várnak valamire". Emellett érdekes kérdésnek mondta a hvg.hu-nak azt is, hogy a Fidesz vajon mennyire tart a Jobbiktól.
A Medián ügyvezető igazgatója szerint az alkotmányozási folyamat legnehezebben kommunikálható mozzanata az, hogy ha társadalmi igény van a népszavazásra, akkor miért nem lehet referendumot kiírni.