#MÁV


A magyar vasút az utast palira veszi
 

A magyar vasút az utast palira veszi

Kánikula van? Késnek a vonatok. Vihar jött? Késnek a vonatok. Esik a hó? Késnek a vonatok. Vagy csak úgy elszakadt a felsővezeték? Késnek a vonatok. Sokat és gyakran. Magyarországon. Az utasok érdemi tájékoztatás híján nem tudják, mi is történt, mikor indulnak valóban a szerelvények, a kalauzok meg tartják a hátukat, pedig ők sem tudnak semmit. Nálunk még attól is elveszik a pórul járt utas kedvét, hogy kártérítésért harcoljon. Németországban a vasúttársaság enni- és innivalót ad, a taxi vagy a szállás árát is állja késés vagy kimaradás esetén. Amerikában a tájékoztatás az első, nem a sunnyogás.

hvg.hu hvg.hu

Marad a csigatempó a 44 milliárdból felújított vasútvonalon
 

Marad a csigatempó a 44 milliárdból felújított vasútvonalon

Csütörtöktől újra járnak a vonatok a Budapest és Esztergom között felújított teljes vasútvonalon, de a menetidő alig pár percet csökken csak. Az Index szerint alap esetben 5 percet nyernek az utasok a korábbiakhoz képet, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztőnél viszont 17 perc megtakarítást ígérnek a gyorsított járatokon, vagyis csak egy részén a vonatoknak. Évekig tartott a vonal felújítása, korszerűsítése, átépítése, 44 milliárd forintba került, és még mindig nincs kész: a villamosítás még csak ezután jön.

hvg.hu hvg.hu



Nagy gondot okoz a MÁV-nak az ukrán válság Záhonyban
 

Nagy gondot okoz a MÁV-nak az ukrán válság Záhonyban

A tavaly óta tartó ukrán válság és belpolitikai események hatására tovább csökkent a záhonyi térség vasúti áruforgalma, ami a MÁV 100 százalékos tulajdonában álló átrakójánál, a Záhony-Port Zrt.-nél már 2015 első felében foglalkoztatási nehézségeket okozott - közölte a vasúttársaság kedden.

MTI MTI

Újra jár jövő héttől az esztergomi vonat, de még a régi tempóban
 

Újra jár jövő héttől az esztergomi vonat, de még a régi tempóban

Augusztus 20-tól újra lehet vonattal utazni Budapestről Esztergomba. A felújított pályán már tesztelik, az Indóház.hu szerint egy Desiro motorvonat ingázik Pilisvörösvár és Aquincum Felső között. A munkának azonban még nincs vége: sok-sok kiegészítő feladat mellett hátra van még a vonal villamosítása. Ha meglesz a felsővezeték, utána gyorsulhatnak fel jelentősen a szerelvények.

hvg.hu hvg.hu

Naponta ezernél több menekültet szállít a MÁV
 

Naponta ezernél több menekültet szállít a MÁV

A cél az, hogy a bevándorlók minél gyorsabban, a befogadóállomásokon történt regisztrációjukat követően negyvennyolc órán belül eljussanak a számukra kijelölt menekülttáborba, Debrecenbe, Bicskére vagy Vámosszabadiba.

MTI MTI