Mentené a Ford amit még lehet a dízelbotrány után
Nem lenne szabad a dízelmotor létjogosultságát megkérdőjelezni a Volkswagen emissziós botránya miatt - figyelmeztetett a Ford németországi igazgatója, Bernhard Mattes.
Nem lenne szabad a dízelmotor létjogosultságát megkérdőjelezni a Volkswagen emissziós botránya miatt - figyelmeztetett a Ford németországi igazgatója, Bernhard Mattes.
Óriási az eltérés lehet a gyár által megadott és a valódi fogyasztás között egy új tanulmány szerint.
A német óriáscég a dízelbotrányban eddig elvesztett egy vezérigazgatót, vélhetően kap egy jókora büntetést is, emellett a világ sokáig fogja a fejükre olvasni mekkorát buktak.
A Franciaországban forgalmazott valamennyi márkájú autóból körülbelül százon "véletlenszerű teszteléseket" végeznek el, hogy ellenőrizzék, be tartják-e a környezetvédelmi előírásokat – jelentette be csütörtökön Ségolene Royal környezetvédelmi miniszter a Volkswagen autógyár károsanyag-kibocsátási botránya után.
A BMW X3 xDrive 20d típusú autók valóságos körülmények között 11-szer több rákkeltő nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a korábbi tesztkörülmények között, ám egyelőre arról nincs szó, hogy ők is szándékosan manipuláltak volna szoftveresen.
A Fitch Ratings leminősítést valószínűsítő negatív kilátásra helyezte a Volkswagen A minősítésű adósi besorolását.
Jelenlegi ismereteink szerint akár 11 millió autóba is kerülhetett az EA189-es kódjelű négyhengeres dízelmotorok valamelyike, amelyeken csaló szoftver futott a környezetvédelmi mérések kijátszására. A kellemetlen ügy egyre jobban behálózza az óriásvállalat minden egységét.
A cseh közlekedési minisztérium is vizsgálatot indított a Volkswagen (VW) autógyárral együtt annak kiderítésére, hány, a VW-csoporthoz tartozó márkájú autó lehet érintett Csehországban a károsanyag-kibocsátási botrányban.
A francia kormány is visszafizettetné a Volkswagen csoporttal az állami támogatást, amelyet az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek vásárlásához nyújtott - jelezte szerdán Ségolene Royal francia környezetvédelmi miniszter.
Olaszországban is felfüggesztették a Volkswagen dízelmotoros járműveinek árusítását, pedig már most is üresen konganak a VW-szalonok. Az olasz rendőrség is kaphatott a megbuherált motorokból.
Összesen 2,1 millió Audi A1, A3, A4, A5, A6, a TT, a Q3 és a Q5 modell érintett a VW-motorok miatt kirobbant manipulációs botrányban.
Svájc bedurvult: betiltották a dízelbotrányban érintett autók értékesítését.
Euro 6, 5, 4 - az unió sokat hangoztatott károsanyag-kibocsátási normáit is megkérdőjelezheti a VW dízel-gate.
Közel félmillió autót kell visszahívnia a Volkswagennek, miután kiderült, hogy a német autógyár olyan szoftverrel szerelte fel négyhengeres Volkswagen és Audi dízeljárműveit, amelyek csak a környezetvédelmi ellenőrzések során produkálnak megfelelő eredményt, a hétköznapokban viszont a megengedettnél akár negyvenszer több káros anyagot eregetnek a levegőbe.