szerző:
hvg.hu

Óriási az eltérés lehet a gyár által megadott és a valódi fogyasztás között egy új tanulmány szerint.

Egy környezetvédelmi kampányszervezet a Transport & Environment tanulmánya szerint, amely az unió egyik háttérszervezeteként dolgozik, akár másfélszeres is lehet az eltérés valóságban mért fogyasztás és a katalógusadatokhoz képest. A szervezet ugyanakkor hangsúlyozza, az eredményeik ellenére, nincs bizonyítékuk arra, hogy az általuk említett gyártók használnának valamilyen eszközt az értékek manipulálására.

A Volkswagen trükkös dízelmotorjai miatt kirobbant botrány óta egyre több olyan hír és tanulmány lát napvilágot, amik arról számolnak be, hogy más európai gyártók modelljei sem tudják teljesíteni a hétköznapi használat során a katalógusban ígért károsanyag-kibocsájtási értékeket.

A legújabb ilyen tanulmány a brüsszeli székhelyű Transport & Environment nevű szervezet éves jelentése, melyben arról számolnak be a szerzők, hogy az elmúlt évek során folyamatosan nőtt az eltérés a gyár által megadott és a valóságban mért emissziós és fogyasztási értékek között. Mindez odáig vezetett, hogy jelenleg számos olyan modell van a piacon, amelyek másfélszer többet fogyasztanak a gyár által megadott értéknél.

A jelentés szerint évente, mintegy 450 eurós többletkiadást jelent egy átlagautós számára a laboratóriumi és a valóságban tapasztatható üzemanyag-fogyasztás közötti eltérés. (A szervezet 1,35 euró/literes átlagos üzemanyagárral és 20 ezer kilométeres éves futásteljesítménnyel számolt.)

©

A Spritmonitor adataira hivatkozó jelentés szerint (amely egy önkéntes adatbázis-szolgáltatás, a felhasználók maguk tölthetik fel a gépkocsijuk fenntartásának költségeit, többek közt a fogyasztási adatokat) a katalógusadathoz képest átlagosan ötven százalékkal többet fogyasztanak, ezáltal több szén-dioxidot bocsájtanak ki a Mercedes-Benz A-, C- és E-osztályos modelljei, a Peugeot 308, valamint a BMW 5-ös sorozata.

A szerzők felhívják a figyelmet arra is, hogy a laboratóriumi és a valós körülmények között mért értékek között 2001-ben átlagosan csak 8 százalék volt az eltérés, míg 2014-ben már 40 százalék. „Az új autók fogyasztási és emissziós értékeit vizsgáló európai tesztelési norma teljesen hitelét vesztette. A Volkswagen-botrány, csak a jéghegy csúcsa, ami alatta rejlik, sokkal több gyártót érint.” – nyilatkozta Greg Archer, a szervezet egyik munkatársa, aki nem csak a gyártók trükközéseire, de az elavult tesztelési rendszerre is felhívta a figyelmet.

Ha ez hasznos volt, hasonlókért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Tagadják, hogy a Trianon-emlékmű miatt bontanának bele az Agrárminisztériumba

Tagadják, hogy a Trianon-emlékmű miatt bontanának bele az Agrárminisztériumba

100 forint osztalékot fizet részvényenként a Richter

100 forint osztalékot fizet részvényenként a Richter

A magyar Sheldon szépen helyreteszi a vezetés közben mobilozókat

A magyar Sheldon szépen helyreteszi a vezetés közben mobilozókat

Fotók: Kerítéseken, bokrokon át hajtott a teraszra a kisteherautó

Fotók: Kerítéseken, bokrokon át hajtott a teraszra a kisteherautó

Hernádi Zsolt vezeti júliustól a Corvinust fenntartó alapítványt

Hernádi Zsolt vezeti júliustól a Corvinust fenntartó alapítványt

Három hónap alatt 15 milliárd forintot költött a kormány kommunikációra

Három hónap alatt 15 milliárd forintot költött a kormány kommunikációra