Áprilisban is takarékon a japán autógyártás
A nyolc nagy japán autógyár március után áprilisra vonatkozóan is termelésének jelentős visszaeséséről számolt be a március 11-én bekövetkezett földrengés-szökőár természeti katasztrófa miatt.
A nyolc nagy japán autógyár március után áprilisra vonatkozóan is termelésének jelentős visszaeséséről számolt be a március 11-én bekövetkezett földrengés-szökőár természeti katasztrófa miatt.
Másfél havi kényszerszünet után pénteken újra megindul a gyártás a Saab svéd autógyárnál.
Helyreáll a márciusi kettős természeti katasztrófa miatt felborult rend a Toyota európai üzemeiben, a termelést júniusra futtatják fel - közölte a társaság kedden.
Ismét bizonytalanság övezi a svéd autógyártó Saab jövőjét, miután a többségi tulajdonos Spyker Cars csütörtökön bejelentette, az előző heti – 150 millió euró értékű – megállapodásból kiszáll az új kínai befektető Hawtai Motor.
A Toyota nyeresége 75 százalékkal csökkent az idei első negyedévben a tavalyihoz képest a márciusi földrengés- és szökőár-katasztrófa, valamint az erős jen miatt.Ugyanakkor a márciussal véget ért üzleti év egészét tekintve a profit megduplázódott, 408,1 milliárd jenre emelkedett, a bevétel pedig 0,2 százalékkal 18,9 ezer milliárd jenre nőtt.
A hazai cégek többségénél több hét után sem okoz jelentős fennakadást a japán katasztrófa, a Magyar Suzuki azonban néhány hétre egy műszakos termelésre állt át - írja a Napi Gazdaság online kiadása.
Több, mint két hete nem gyárt autókat a Saab, és egyelőre bizonytalan, hogy mikor indulhat újra a termelés. A bizonytalanságot az okozza, hogy az Európai Beruházási Bank (EIB) igen szigorú feltételekkel járul csak hozzá a társaság átalakításához.
A Suzuki a gazdasági válság, valamint a Japánt ért természeti katasztrófa miatt a beszállítóitól 3 százalékos árcsökkentést kért - közölte Pata József, a nevét viselő és jelentős Suzuki beszállító gépipari Kft. tulajdonos ügyvezető igazgatója.
Másfél hétre leállítja termelését az Automobile Dacia romániai gépkocsigyár, mert beszállítói anyagi gondokkal küszködnek - közölte szerdán a gyár vezetősége.
A Daimler vezérigazgatója Dieter Zetsche szerint az idén folytatódik a világ autóiparának fellendülése. "Régen voltak ilyen kedvezőek a kilátások" - mondta a vezérigazgató a társaság részvényesi közgyűlésén szerdán Berlinben.
A robbanásszerű fejlődés évei után 10 százaléknál kisebb ütemű bővülés következhet a világon a legtöbb új gépkocsit felszívó piacon - véli a SAIC Motor Corp. (SAIC), a legnagyobb kínai autógyártó társaság.
A BMW megemelte idei munkaerő felvételi tervét. Norbert Reithofer a konszern elnöke a Focus lapnak adott nyilatkozatában kétezer fős felvételi tervről tett említést.
A lengyel autógyártók szerint az idén 12 százalékkal 900 ezerre növekedhet az autógyártás Lengyelországban - jelentette ki a gazdasági miniszterhelyettes pénteken a parlamentben.
A legnagyobb dél-koreai autógyártó a Hyundai Motor Co. nyeresége 46,5 százalékkal növekedett az első negyedévben a külföldi eladások növekedésének és a részvénybefektetések hozamának köszönhetően.
A Volkswagen AG első negyedévi adózott eredménye 1,71 milliárd euróra szökött fel a tavalyi első negyedévi 473 millióról, elsősorban a fejlődő piacokon ugrásszerűen növekvő keresletnek köszönhetően.
Jelentősen nőhet a magyar acélipari termelés, ha a gyártók kihasználják az autóipari fellendülésben rejlő lehetőségeket, áll az Atradius Hitelbiztosító legfrissebb elemzésében. Az acéltermékek iránti keresletet nemcsak a hazai igények növelhetik, hanem a Szlovákiában letelepedett nagy kapacitású gyárak is.
A Toyota japán autógyár bejelentette szerdán, hogy a hónap végén nyolc napra fölfüggeszti a termelést öt európai üzemében.
Amennyiben az autótulajdonost a visszahívásról kiértesítette a gyártó - vagy a kereskedő - és az nem jelenik meg a szervizben, baleset esetén a saját kára megtérítését nem kérheti, a gyártó viszont továbbra is felel a harmadik személyeknek okozott károkért.
Amennyiben az autótulajdonost a visszahívásról kiértesítette a gyártó - vagy a kereskedő - és az nem jelenik meg a szervizben, baleset esetén a saját kára megtérítését nem kérheti, a gyártó viszont továbbra is felel a harmadik személyeknek okozott károkért - a jogi álláspontot a Noerr & Társai Ügyvédi iroda áprilisi hírlevele tartalmazza, melyet eljuttatott az MTI-nek is.
Rekordot rekordra halmoznak a világ vezető luxusautó márkái a prémium kategóriás autók keresletének erőteljes növekedése miatt. A luxuskocsik piaca elsősorban Kínában bővül rohamléptekkel.