A magyar Suzukinak kéthavi készlete van
Az idei évben véget ér a válság az autóiparban, ám bizonytalan, hogy ezt az időszakot stagnálás vagy fellendülés követi-e - hangozott el a Joint Venture Szövetség rendezvényén kedden Budapesten.
Az idei évben véget ér a válság az autóiparban, ám bizonytalan, hogy ezt az időszakot stagnálás vagy fellendülés követi-e - hangozott el a Joint Venture Szövetség rendezvényén kedden Budapesten.
Leállítja a nagyszombati (Trnava) PSA Peugeot Citroen autógyár hétfőn a termelését, a hét további munkanapjain pedig egy műszakban működik tovább. A kényszerleállás a japán természeti katasztrófával függ össze, hiányoznak a szigetországban gyártott alkatrészek - írja az Új Szó című pozsonyi napilap hétfői számában.
Hosszadalmas procedúra, amíg egy autóipai beszállító megrendeléshez juthat a japán földrengést követő ellátáshiány nyomán, így ez csak néhány magyar vállalatnak sikerülhet.
Számos iparágban és a világgazdaság egészében is érezteti – átmenetinek remélt – hatását a japán természeti katasztrófa és nukleáris válság.
Bár a természeti csapás miatt leállított japán autógyárak egy részében már újraindult a termelés, a globális autóiparban így is akadozik az ellátás. Szakértők már a termelési modell újragondolásáról, és az autóárak várható emelkedéséről beszélnek, miközben a szektor szereplői a rövidtávú ellátási gondok megoldásán dolgoznak.
Japánban csak a jövő héten, több mint tíz nappal a pusztító földrengés és szökőár után indul be újra a járműipari termelés - jelentette vasárnap a Kyodo japán hírügynökség.
A Toyota és a Honda után már európai autógyártókat is hátráltatnak a Japánban történt természeti katasztrófa következményei: pénteken az Opel és a Renault jelentette be, hogy az ellátási lánc megszakadása miatt kénytelen visszafogni a termelést.
Kína robbanásszerűen növekvő kereslete ment meg számos külföldi céget a válság okozta komoly visszaeséstől. Stephen Jacoby, a Volvo cégvezetője is meglehetősen ambíciózus terevt jelentett be múlt heti, pekingi látogatása során. A autógyártó cég új gyárat épít Kínában, ahol a tervek szerint 2015-ben már 200 ezer gépkocsit kívánnak eladni. Ez már csak azért is meglehetősen nagyívű elképzelés, hiszen tavaly a cég világszerte csak 374 ezer négykerekűt értékesített.
A Volkswagen további egymilliárd eurót fektet be szlovákiai gyárában a következő öt évben a személygépkocsi és alkatrészgyártás felfuttatására.
A japán Nissan Motor Co. autógyár adózott eredménye 78 százalékkal szökött fel a vállalat decemberben zárt harmadik pénzügyi negyedévében. Az erős jen árfolyam hátrányos hatását bőven ellentételezte a fejlődő piacokon rohamosan növekvő kereslet járművei iránt.
Erős növekedéssel zárta a szlovák ipar a 2010-es évet.
A tavalyi negyedik negyedévet is veszteséggel zárta a Chrysler, a nagy amerikai járműgyártók közül az egyetlen, amely még nem heverte ki a gazdasági válságot.
A Ford Motor több mint kétszeresével növelte tavalyi profitját, amihez a termékei iránti keresletnövekedés, valamint a végrehajtott szerkezetátalakítás eredménye járult hozzá.
A Fiat a jelenlegi 20 százalékról 25-re emeli részesedését Chrysler autógyárban, miután egy új gyárat létesít az Egyesült Államokban, ahol üzemanyagtakarékos motorokat állítnak elő.
Decemberben tavalyhoz képest 11 százalékkal nőtt az autóeladások száma az amerikai piacon - jelentették szerdán az amerikai lapok.
Először lépte át az egymilliós határt a Csehországban gyártott gépkocsik száma tavaly - írta a Mlada fronta Dnes.
Megállapodott a Toyota az amerikai hatóságokkal a tömeges visszahívásokat eredményező sorozatos műszaki problémák ügyében; a japán cég keddi közleménye szerint megfizetik a rekord összegű bírságot, de nem ismerik el, hogy hibáztak volna.
Úgy tűnik, hogy az Astra Cabrio új változatát nem Németországban, hanem Lengyelországban fogják gyártani - írta hétfőn az Opel-konszern köreitől származó értesülésre hivatkozva a Handelsblatt.
Másfél évvel azután, hogy az kormány 50 milliárd dolláros mentőövet dobott neki, a héten visszatért a tőzsdére az amerikai ipar ikonja, a General Motors.
Az idén meghaladhatja az egy milliót a személygépkocsik és könnyű teherautók kibocsátása Csehországban, s ezzel történelmi rekordot dönthet a gyártás a cseh autóipari szövetség adatai szerint.