Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Az elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszert azért hozták létre, hogy ne indulhasson útnak áruszállítmány a NAV tudta nélkül. Ám a rendszer számos visszaélésre ad lehetőséget.
Több könnyen kijátszható rendelkezést is tartalmaz az áfacsalások kiszűrésére tervezett elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszer (ekaer), ezért egyelőre kérdéses, mennyire lesz alkalmas feladatának betöltésére – írta szerdai számában a Napi Gazdaság a lap által megkérdezett elemzőre hivatkozva.
A lap felidézte: az adótörvény tervezetében szereplő új rendszert eredendően azért hozná létre a kormány, hogy az országban ne indulhasson útnak olyan áruszállítmány, amelyről nincs tudomása az adóhivatalnak, de – mint írták – a tervezetben szereplő formájában számos ponton lehetőséget ad a visszaélésekre.
Némethné Pál Katalin, a GKI Gazdaságkutató Intézet vezető elemzője a Napi Gazdaságnak azt mondta: jelen formájában nem alkalmas az áfacsalások kiszűrésére a rendszer.
A lap azt írta: elég csak azt figyelembe venni, hogy az áruforgalomhoz a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által biztosított ekaer-szám 15 napig érvényes – ez idő alatt azonban meglehetősen sok kamion útnak indulhat akár ugyanazzal a számmal is.
Az áruutaztatós áfacsalásoknál pedig eddig sem a GPS-es fedélzeti egységekkel felszerelt útdíjköteles teherautókat vették igénybe az erre szakosodott "vállalkozások" – írták.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?