Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszert azért hozták létre, hogy ne indulhasson útnak áruszállítmány a NAV tudta nélkül. Ám a rendszer számos visszaélésre ad lehetőséget.
Több könnyen kijátszható rendelkezést is tartalmaz az áfacsalások kiszűrésére tervezett elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszer (ekaer), ezért egyelőre kérdéses, mennyire lesz alkalmas feladatának betöltésére – írta szerdai számában a Napi Gazdaság a lap által megkérdezett elemzőre hivatkozva.
A lap felidézte: az adótörvény tervezetében szereplő új rendszert eredendően azért hozná létre a kormány, hogy az országban ne indulhasson útnak olyan áruszállítmány, amelyről nincs tudomása az adóhivatalnak, de – mint írták – a tervezetben szereplő formájában számos ponton lehetőséget ad a visszaélésekre.
Némethné Pál Katalin, a GKI Gazdaságkutató Intézet vezető elemzője a Napi Gazdaságnak azt mondta: jelen formájában nem alkalmas az áfacsalások kiszűrésére a rendszer.
A lap azt írta: elég csak azt figyelembe venni, hogy az áruforgalomhoz a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által biztosított ekaer-szám 15 napig érvényes – ez idő alatt azonban meglehetősen sok kamion útnak indulhat akár ugyanazzal a számmal is.
Az áruutaztatós áfacsalásoknál pedig eddig sem a GPS-es fedélzeti egységekkel felszerelt útdíjköteles teherautókat vették igénybe az erre szakosodott "vállalkozások" – írták.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Érdemes árnyékba húzódni.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.