Ez a német cégóriás most nem viselkedett németként
A Bayer gigantikus ajánlatot tett a Monsantóra.
A Bayer gigantikus ajánlatot tett a Monsantóra.
30 milliárd dollárt fizetett a világ legnagyobb sörfúziójáért az Ab InBev, most pedig szabadulna a kelet-európai sörmárkáktól, köztük a magyar Drehertől is.
Az idei első negyedévben átalakul a Libri-Shopline Nyrt.: a cégcsoport nem üzemelteti tovább a Shopline márkát, a vállalat ezután fókuszáltan a könyvek, az olvasás és a kultúra népszerűsítését tűzi ki célul. A cégcsoport vezetésében személyi változás nem történik.
Felépített egy céget, sok munkát, időt, pénzt és energiát tett bele. Most kiszállna, holnap megjelenik a vevő, holnapután irány a Bahamák – na most akkor mindenki ébredjen fel, mert ez egyáltalán nem így működik. Pedig a legtöbb vezető komoly tévhitben él, ha cégeladásról és cégértékről van szó.
Sokan terveznek úgy: létrehoznak egy céget, üzletileg stabillá teszik, majd jó áron eladják egy külföldi befektetőnek – ám a gyakorlat azt mutatja, erre építeni nem érdemes. A magyar vállalkozások többsége ugyanis mint eladandó vagy eladható áru egyszerűen nem piacképes külföldön, mert a stabil működésnél sokkal több kell: márka, know-how, technológia és tulajdonostól független menedzsment. Minden, amit tudni akart a cégértékesítésről és fúzióról, praktikus tanácsok, mit kell tenni, ha külföldinek akarja eladni egy magyar cégtulajdonos a szíve csücskét.
Egy kézbe kerülhet a világ összes sörös profitjának a fele.
Az Axel Springer és a Népszabadságot kiadó Ringier akadálytalanul fuzionálhat. Az Axel Springer és a Ringier első ízben 2011-ben kívánt összeolvadni - harmadik fél bevonása nélkül - ám akkor a médiatanács nem adta meg a szakhatósági hozzájárulást ehhez. Most egy felvásárló közbeiktatással valósulhat meg az egyesülés.
A válságévek pangása után ismét növekedni kezdett a fúziók és felvásárlások száma. Az egyre nagyobb cégekkel és egyre kevesebb piaci szereplővel leírható folyamatban új tényező azonban, hogy a cél már nem csak a piacszerzés vagy a konkurens kiiktatása lehet, hanem az adóoptimalizálás is.
A Gazdasági Versenyhivatalhoz tizenhárom olyan fúziós kérelem érkezett 2012 júniusa és 2013 februárja között a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH), amely ezeket az élelmiszer kiskereskedelmi piacokat érintette. Az engedélyköteles összefonódások következtében országszerte 158 kiskereskedelmi egység cserélt gazdát, legnagyobb részük Budapesten, Dél-Dunántúlon és Észak-Magyarországon.