#gyulai kolbász


Új hungarikumokat javasolnak a Viharsarokban
 

Új hungarikumokat javasolnak a Viharsarokban

A Békés Megyei Értéktár Bizottság döntése szerint a csabai kolbász, a gyulai kolbász és a gyulai vár kiemelt nemzeti érték, ezeket a Békés megyei értékeket javasolja hungarikummá nyilvánítani.

MTI MTI

Megmenti-e a magyar konyhát a kormány buzgósága?
 

Megmenti-e a magyar konyhát a kormány buzgósága?

Mi garantálja, hogy a hazai vásárlók által annyira kedvelt, „magyar termékként”, „hazai specialitásként” reklámozott élelmiszerek egyben jó minőségűek is legyenek? Biztosítja-e a hungarikum védjegy, hogy a karcagi birkapörköltbe első osztályú őrölt paprika kerüljön? A kormány erre törekszik, ám közben közleményháborúban áll az őt bíráló civilekkel. A hazai gasztronómiát megemelő egyesület viszont a maga tanúsítványával volt képes felpörgetni a minőséget garantáló családi gazdaságokat.

M. László Ferenc M. László Ferenc

Nagy napjuk lesz a kolbász szerelmeseinek
 

Nagy napjuk lesz a kolbász szerelmeseinek

A Gyulahús Kft. 114 millió forint tagi kölcsönt kapott a tulajdonos önkormányzattól a kolbászgyártás beindításához, a forrásjuttatásról az önkormányzat képviselőtestülete csütörtökön zárt ülésen hozott döntést. A termelés február 4-én indul.

MTI MTI

Megszereztük az Ángyán-listát: milyen húsból vannak a hungarikumok?
 

Megszereztük az Ángyán-listát: milyen húsból vannak a hungarikumok?

A legtöbb nagy nevű hazai élelmiszer-ipari cég szerepel azon a listán, amelyet Orbán Viktor kérésére készített a földművelési tárca a külföldről beszerzett húst feldolgozó vállalatokról. A piaci szereplők által csak „feketelistának” nevezett jegyzék szerint még a hungarikumokat gyártó Pick és a gyulai kombinát is importál. Ám a cégek szerint a lista félrevezető, hiszen az évente feldolgozott 4,5 millió és a rendelkezésre álló hazai 3 millió sertés közötti lyukat csakis behozatallal lehet betömni. Ellenkező esetben nagy múltú magyar cégeknek vissza kellene vonulniuk az európai piacaikról, gyárakat kéne bezárniuk.

Kósa András - M. László Ferenc Kósa András - M. László Ferenc

Évszázados márkák őrzik a vállalkozásokat
 

Évszázados márkák őrzik a vállalkozásokat

Egy vállalkozás számára, függetlenül a méretétől, kiemelt fontossággal bír a márkanév kialakítása, bevezetése, elterjesztése és a termék vagy szolgáltatás minőségének megőrzése. Egy „brand”-re fel lehet építeni egy céget, s ha beválik, hosszú időn át megőrizhető a hajdani nimbusz. A magyar agrárium egyes vállalkozásai ma is az évszázados hagyományokra építenek.

hvg.hu hvg.hu