Kína felforgatná a repülést
Kína lenyomná a NASA-t és a Lockheed Martin a saját Concorde-utód fejlesztésével. A Comac C949-es repülőgépe a vállalat ígérete szerint 11 ezer km-es hatótávolsággal rendelkezik majd.
Kína lenyomná a NASA-t és a Lockheed Martin a saját Concorde-utód fejlesztésével. A Comac C949-es repülőgépe a vállalat ígérete szerint 11 ezer km-es hatótávolsággal rendelkezik majd.
Miben hasonlít a szuperszonikus repülő a karikás ostorra? Az új X–59-es szupergép kapcsán elmondjuk azt is, miért kellett a hangsebesség első átlépéséhez egy seprűnyél, és miképpen lehet fegyverként használni a hangrobbanást.
Látványos bemutatón rántotta le a leplet az X-59 repülő végleges változatáról a NASA és a Lockheed Martin: a gép a tervek szerint a 11,5 méteres orrkialakításával úgy lépi majd át a hangsebességet, hogy az nem jár hangrobbanással. Ha ez valóban sikerül, akkor akár a lakott területek felett is újraindulhat a szuperszonikus repülés.
Speciális kialakítást kapott az X-59 néven emlegetett újfajta repülőgép, ami úgy tudja átlépni a hangsebességet, hogy a hangrobbanás nem hangosabb annál, mint amikor valaki becsapja egy autó ajtaját.
Egy szétrobbanó meteor okozott riadalmat Salgótarján környékén; többen azt hitték, földrengés volt.
Megfejteni vélik a keddi azonosítatlan hangrobbanást.
A szakemberek szerint nem földrengés volt, hanem valamilyen helyi hatás következménye.
Halk hangrobbanás a cél, és végül a Concorde pótlása.
Tíz évig tartó kutatás után találta meg a módját a NASA, hogy rögzíteni tudja a szuperszonikus vadászgépek által keltett lökéshullámokat. Mutatjuk a hihetetlen képeket.
Két vadászgépet kellett útnak indítani egy, a magyar légtérbe repült utasszállító miatt, ami nem azonosította magát. A hangrobbanás Szegeden és környékén is hallható, sőt érezhető volt.
Amerikai tengerészeti kutatók a lézert nem fényshow-ra, hanem hangdetektálásra használják, sőt a tengeralattjárók és a repülőgépek közti kommunikációra való felhasználása is elképzelhető - olvasható a LiveScience tudományos portálon.