Ősszel sem lesznek olcsóbbak a horvát autópályák
Marad a nyári tarifa.
Bevezetik az elektronikus útdíjfizetést.
Tizenkét ezüst emlékérmet adott át a külügyminiszter Zágrábban. A horvát autópályán történt balesetről van szó.
Azt is vizsgálják, hogy telefonozott-e a baleset előtt.
Az apát még mindig altatásban tartják a fájdalmai miatt.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára cáfolta azokat a horvát sajtóértesüléseket, amelyek szerint két felnőttet és gyereküket mesterséges kómában tartanák.
A felvételt egy térfigyelő kamera rögzítette.
Elektronikus díjfizetése fognak átállni, elvileg 2022-től.
Az új műszerek azt fogják kiszámítani, hogy két pont közötti távot mennyi idő alatt tette meg az autós, és ha túl gyorsan ment, jön majd a csekk.
Az idő pénz, csak kérdés, hogy mennyi.
Zágráb és Split között 199 kunára nő a sztrádadíj, Zágráb és Rijeka között pedig 77-re szombattól.
Egyelőre maradnak a fizetőkapuk a horvátországi autópályákon, de a kormány nem tett le a matricák bevezetéséről. Valószínűleg emelik a sztrádadíjakat, a szezonban ráadásul nagyobb mértékben.
A horvát kormány eláll az autópályák koncesszióba adásától, és erről már a pályázó brit Goldman Sachs Internationalt valamint az ausztrál-központú Macquari Groupot is értesítette. Az osztrák Strabaggal jövő héten közlik a döntést – írta a Jutarnji List című horvát napilap pénteken.
A Goldman Sachs, a J. P. Morgan, a Barclays és a kínai CMEC is érdeklődik a horvát autópályák iránt, amelyeket a horvát kormány harminc évre szeretne koncesszióba adni, mert a két állami autópálya-kezelő vállalatnak idén és jövőre összesen 7,1 milliárd kuna hiteltartozást kell törlesztenie - írja a vasárnapi Novi List.